‎نبود نشاط در جامعه در گرایش به مواد مخدر نقش دارد

یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۰۸- -IranSOS- یک مددکار اجتماعی با تاکید بر اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان؛ راهکاری جهت پیشگیری از اعتیاد به شمار می‌رود، گفت: این موضوع باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولین قرار گیرد. به گزارش ایسنا، دکتر میرحسین عابدینی در رابطه با مبارزه اجتماعی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در جامعه افزود: متاسفانه موضوعی که در زمینه پیشگیری از اعتیاد در کشور مغفول مانده و یا به صورت جدی در این زمینه فعالیت نشده، اشتغال جوانان، معتادان بهبود یافته و خانواده معتادان است.

وی اظهار کرد: موضوع اشتغال، علاوه بر اینکه برای افراد سرگرمی سالم و مناسب فراهم می‌کند؛ سبب بهبود وضعیت اقتصادی افراد می‌شود.

‎این مددکار اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال به تولید و تولید به اقتصاد بستگی دارد، ادامه داد: اقتصاد ارتباط مستقیم با خودکفایی کشور دارد که جهت خودکفا شدن، باید مسئولین مربوطه مانع از ورود کالاهای چینی به کشور شده تا بسترهای بیشتری جهت اشتغال جوانان فراهم شود.

‎عابدینی با بیان اینکه در بررسی علل اعتیاد عوامل مختلفی همچون اجتماع، خانواده و اشتغال و … در گرایش به مواد مخدر نقش دارند، گفت: در مساله اعتیاد، نمی‌توان از نقش موثر خانواده‌ها غافل بود چرا که یکی دیگر از مواردی که باعث سوق دادن جوان به سمت مواد مخدر می شود، خود خانواده است با این معنا که وجود والدین معتاد، نبود نظارت و کنترل بر روی فرزندان و در دسترس بودن مواد برای جوان از جمله عواملی است که فرد را به سوی مواد مخدر می‌کشاند.

‎این مددکار اجتماعی نقش خانواده را به عنوان یک نهاد اساسی در پیشگیری از اعتیاد جامعه و مبارزه با مواد مخدر موثر است، گفت: آموزش به خانواده و آگاه‌سازی آنان با توجه به ورود مخدرهای صنعتی و ناآشنایی افراد با این مواد امری ضروری است.

‎این مددکار اجتماعی گفت: بسیاری از معتادان کنونی ناخودآگاه و به دلایلی همچون لاغری و زیبایی گرفتار معضل مواد مخدر و اعتیاد می‌شوند لذا این موضوع نشان‌دهنده اهمیت توسعه آموزش‌ها و به روزرسانی آگاهی خانواده‌ها جهت پیشگیری از اعتیاد است.

‎وی عوامل اجتماعی همچون احساس یاس و ناامیدی و نبود روحیه شادی و نشاط در جامعه را جزء عواملی برشمرد که سبب گرایش جوانان به اعتیاد می‌شوند و خاطر نشان کرد: عوامل مختلف اجتماع، اقتصاد، خانواده و نظام آموزشی و… در پیشگیری از اعتیاد نقش دارند لذا باید مبارزه با مواد مخدر به صورت اجتماعی و با همکاری همه مردم، نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی انجام پذیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال