اجرای حکم اعدام چهار زندانی اهل سنت به تعویق افتاد

یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۱۵- IranSOS- قرار بود سحرگاه امروز يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳، چهار زندانی کُرد به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی» در زندان رجایی شهر اعدام شوند که بنابه تازترین خبر این چهار زندانی به زندان قزلحصار منتقل شده اند و حکم اعدام در روزهای آینده اجرا خواهد شد.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی چهار زندانی کُرد دیروز جهت اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر به قرنطینه زندان قزلحصار منتقل شده اند که اجرای حکم آنها به تعویق اقتاد و قرار است در روزهای آینده این احکام اجرا شود.
حبیب الله احمدی پدر حامد احمدی به کمپین گفت که امروز ساعت هفت صبح در جلو درب زندان رجایی شهر به ما اعلام کردند که فرزندانتان به زندان قزلحصار منتقل شده اند که بعد از مراجعه به زندان قزلحصار ، در آنجا به ما گفتند که حکم اعدام امشب اجرا نشده است و قرار است روزهای آینده این احکام به اجرا گذاشته شود.
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی این چهار زندانی کُرد به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی» در طی دادگاهی مغشوش و بدون حق داشتن وکیل تعینی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
این چهار نفر متهم بودند که یک روحانی سنی را در سپتامبر ٢٠٠٩ به قتل رسانده اند که با حکومت ایران ارتباط داشته است. اما این چهار زندانی همواره اصرار داشتند که آنها ماهها قبل از این قتل بازداشت شده بودند و به سادگی به علت ترویج مذهبشان مورد هدف قرار گرفته بودند.
دیروز شنبه حصیبه حاجی صحراوی، معاون مدیریت عفو بین الملل در بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی گفت: «اعدام این افراد باید متوقف شود. مقامات ایرانی آنها را در شرایطی اعدام می کنند که در یک دادگاه بشدت ناعادلانه با اتکا به‌ اتهامات ساختگی در یک دادرسی فاقد تضمینهای اساسی از قبیل حق دفاع محاکمه‌ شده‌اند.»
‏http://kampain.info/mer.php?id=1020

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال