نامه خانواده‌ی زندانیان محکوم به اعدام اهل‌سنت به مقامات قضایی و حکومتی ایران

پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۱۹-IranSOS- خانواده چهار زندانی محکوم به اعدام اهل‌سنت بنام‌های حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی طی نامه‌ای به مقامات قضایی و حکومتی ایران مینویسند: کنون که این چهارنفر به انفرادی منتقل شده و هر آن ممکن است حکم اجرا شود و از آنجائیکه برای هر انسانی هیچ چیز عزیزتر از جان فرزند و همسر نیست از آن مقامات عالیه تنها درخواست اجرای قوانین جاری کشور را داریم.

کپی از این نامه که در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

۱-ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران ، حضرت آیت اله آملی لاریجانی
۲-ریاست محترم دیوانعالی کشور جمهوری اسلامی ایران
۳- قاضی محترم اجرای احکام صادره در مورد محکومان به اعدام(دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ شهید مقدس) ، جناب آقای نصیری پور
۴-ریاست محترم هیات نظارت مرکزی بر حسن اجرای قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی
۵-ریاست محترم کمیسیون نظارت بر حسن اجرای قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی استان تهران
۶-ریاست محترم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ، جناب آقای دکتر لاریجانی
۷-ریاست محترم کمیسیون حقوق بشر اسلامی ، جناب آقای دکتر ضیافی فر
۸-ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی
۹- دستیار محترم ویژه ریاست جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها ، جناب حجت الاسلام یونسی

با سلام و احترام آنچه در زیر نوشته می شود فریاد دادخواهی پدر، مادر، همسر و خانواده چهار جوانی است که از حدود ۵ سال پیش در شهر سنندج دستگیر و پس از انتقال به تهران در یک جلسه کوتاه مدت دادگاه بدون حضور وکیلی که آنان انتخاب کرده باشند ، محاکمه و محکوم به اعدام شده اند که هم اکنون در آستانه اجرای احکام صادره می باشند.
ما تحصیلات و سواد حقوقی نداریم ، جز خدا هم کسی نداریم که به او متوسل شویم . لذا اکنون که این چهارنفر به انفرادی منتقل شده و هر آن ممکن است حکم اجرا شود و از آنجائیکه برای هر انسانی هیچ چیز عزیزتر از جان فرزند و همسر نیست از آن مقامات عالیه تنها درخواست اجرای قوانین جاری کشور به شرح زیر را داریم.
با توجه به اینکه هیچ یک از این چهار نفر مسلح نبوده و مصداق محاربه موضوع ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ نمی باشند و به قصد جان، مال یا ناموس مردم و ارعاب آنان اسلحه نکشیده اند و برفرض اینکه اتهام آنان مشمول ماده ۱۸۶ ق.م.ا سال ۱۳۷۵ باشند، این ماده در قانون جدید حذف شده است و هر ماده دیگری که ناظر بر جرم و مجازات ماده ۱۸۶ باشد در قانون مجازات کنونی وجود ندارد، از آن مراجع محترم استدعا دارد با قبول درخواست اعاده دادرسی و اعمال بند ب ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی جدید و تجویز اعاده دادرسی دستور مقتضی صادر فرمایند و قاضی محترم اجرای احکام صادره هم به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق بند ب فوق الذکر اصلاح دادنامه را از دادگاه محترم صادر کننده حکم قطعی درخواست فرمایند. ضمنا” درخواست اعاده دادرسی وفق مواد ۲۷۲ و ۲۷۳ قانون آئین دادرسی کیفری فرزندان خود را متعاقبا” تقدیم مراجع صالح خواهیم کرد. از سایر مقامات غیرقضایی که در این درخواست موردخطاب قرار گرفته اند تقاضای رسیدگی و عمل به وظیفه قانونی را داریم.

با سپاس و احترام

حبیب اله احمدی پدر حامد احمدی محکوم به اعدام
آمنه بهمنی مادر // // //
شیما شاه نظری همسر // // //
خدارحم دهقانی پدر جهانگیر و جمشید دهقانی (هر دو محکوم به اعدام)
شرافت دهقانی مادر // // //
عثمان ملایی برادر کمال و به وکالت از طرف خانم سعادت ملایی مادر کمال ملایی( محکوم به اعدام)
۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۳

‏http://kampain.info/mer.php?id=1031


کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال