‎وجود ۲۰۰۰ کودک کار و خیابان در استان البرز

سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۷-۰۱-IranSOS- مدیرکل دفتر امور آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وجود ۲۰۰۰ کودک کار و خیابان در استان البرز لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش بحران موجود را دوچندان می‌کند. به گزارش ایسنا روزبه کردونی در اولین جلسه شورای ساماندهی استانی کودکان کار خیابان گفت: کاهش آمار کودکان کار خیابان و کودکان کار خیابانی از مهم ترین اهداف دولت یازدهم به شمار می‌رود البته طبیعی است برای مشکلی که یک شبه به وجود نیامده راه حل یک شبه نیز وجود ندارد چرا که رشد فزاینده جمعیت، نبود بسترهای اجتماعی اقتصادی لازم در کنار نبود فرهنگ اجتماعی به گسست خانواده‌ها و سپس افزایش کودکان خیابان منجر می‌شود که ساماندهی موارد مذکور به مدت زمان طولانی نیاز دارد.

وی افزود: در این میان استان البرز هم از این معضل در امان نبوده و براساس آماری که توسط کارشناس آسیب‌های اجتماعی از زمان طرح شناسایی کودکان کار اعلام شده حدود ۲۰۰۰ کودک کار خیابان در البرز مشغول به فعالیت هستند.
‎این مقام مسئول مهم‌ترین و اثرگذارترین مبانی و عوامل در کاهش و کنترل معضل کنونی کودکان خیابانی را تدوین قوانین محکم و قوی از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان کار و امور اجتماعی دانست و گفت: عزم راسخ و تعامل میان دستگاه‌های متولی، مسئولان امور فرهنگی و اجتماعی و نیز خانواده‌ها برای مهار و کنترل بحران کنونی کودکان کار خیابانی امری ضروری به نظر می‌رسد.
‎کردونی تاکید کرد: اگر این کودکان همراهی نشوند و آموزش نبینند و شرایط مناسبی برای زندگی‌شان فراهم نشود مهم‌ترین خطر این است که در بزرگ‌سالی خودشان جزو کسانی می‌شوند که از کودکانی با وضعیت شبیه خودشان سو استفاده می‌کنند.
‎مدیرکل دفتر امور آسیبهای اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی فقر زدایی و تامین رفاه عمومی، ساماندهی درست کودکان خیابانی، برطرف کردن مشکلات قانونی، تقویت رشد و گسترش سازمان‌های غیردولتی کودکان و پژوهش و ایجاد بانک اطلاعات در زمینه آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی را از مهم ترین راههای پیشگیری و کاهش معضل کودکان کارخیابان و کودکان کار خیابانی عنوان کرد.
‎این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت یازدهم در خصوص کاهش بحران کودکان کار خیابان اشاره کرد و گفت: طرح بیمه کودکان کار خیابان و پی گیری بیمه سلامت این کودکان و تشکیل شورای ساماندهی از مهم ترین اقدامات دولت یازدهم به شمار می‌رود.
‎وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر اتخاذ شده پدیده کوکان خیابانی و کودکان کار جدی‌تر گرفته شود و متولیان امر در خصوص کاهش بحران موجود مساعی بیشتری را به عمل آورند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال