‎اعلام خطر پزشک زندان نسبت به وضعیت چهار زندانی اعدامی

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳۲۰۱۴-۰۷-۰۵-IranSOS- پزشک زندان قزل‌حصار نسبت به وضعیت حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی که از ۲۳ روز پیش در اعتصاب بسر می‌برند اعلام خطر کرده است. به گزارش هرانا، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از نیمه شب جمعه ۲۳ خرداد ماه پس از آنکه فهمیدند قرار است جهت اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر کرج به زندان قزل‌حصار منتقل شوند دست به اعتصاب غذا زدند.

اکنون پس از گذشت ۲۳ روز از اعتصاب این چهار زندانی اهل‌سنت محکوم به اعدام پزشکان بهداری نسبت به وضعیت سلامتی ایشان اعلام خطر کرده‌اند.
‎یکی از نزدیکان این چهار زندانی محکوم به مرگ به گزارشگر هرانا گفت: «حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید و جهانگیر دهقانی حدود ۳ ماه پیش مدت ۷۳ روز اعتصاب غذا کرده بودند و به همین دلیل پزشک زندان نسبت به وضعیت ایشان اعلام خطر کرده است و گفته که بدن‌هایشان دارد تحلیل می‌رود.»
‎وی در ادامه گفت: «حامد احمدی، کمال ملایی و جهانگیر دهقانی هرکدام ۱۰ کیلو وزن کم کرده‌اند و فشارشان روی ۸ است. اما جمشید دهقانی شرایط بدتری دارد. وی ۱۵ کیلو وزن از دست داده و فشارش روی ۷ است.»
‎این منبع در ادامه بیان داشت: «آن‌ها طی تماس تلفنی که امروز با خانواده‌هایشان داشته‌اند عنوان کرده‌اند که در این مدت هر ۴ نفر آنان در یک سلول بسیار کوچک انفرادی نگه داری می‌شوند. سلولی که هیچ امکانات اولیه‌ای ندارد، حتی فاقد نور و روشنایی کافی است و همچنان با لباس اعدام بدون هیچ البسهٔ دیگری بسر می‌برند و تنها ۲ عدد پتو به عنوان زیرانداز به ایشان داده‌اند و سحری آن‌ها فقط چند جرعه آب است و بس!!»
‎وی در پایان گفت: «مسولیین نسبت به وضعیت جسمانی و سلامتی این ۴ زندانی کوچک‌ترین اهمیتی نشان نداده و رئیس زندان قزلحصار به آن‌ها گفته که حضور شما در این زندان کاملا غیر قانونی است و شما اصلا زندانی ما محسوب نمی‌شوید به همین دلیل ما نسبت به وضعیت شما هیچ مسئولیتی نداشته و نداریم و مسئولین قضایی باید جوابگو باشند.»
‎گفتنی ست که آقایان حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی» در طی دادگاهی بدون حق داشتن وکیل تعیینی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
‎این افراد اتهام انتصابی را در تمام طول دادرسی تکذیب کرده‌اند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال