‎پرداخت حقوق ۹۵ کارگر «سریر ریخته‌گر» بیش از دو ماه به تعویق افتاده است

‎‎۰۵ شهریور ۱۳۹۲ ایلنا – كارخانه «سریر ریخته گر»، تولید کننده قطعات سنگین ریخته‌گری، از نیمه دوم خردادماه سال جاری حقوق و دستمزد ۹۵ کارگر رسمی و قراردادی را پرداخت نکرده است. «حسن‌پور طالبیان» دبیر خانه كارگر اسلامشهر با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه سریر ریخته گر که بخشی از محصولات تولیدی آن مربوط به تولید قطعات خودرو می‌شود، به سبب آنچه «مشکلات مالی» می‌نامد، توانایی پرداخت بیش از دو ماه حقوق کارگران این واحد تولیدی را ندارد.

این فعال كارگری تعدیل نیروهای متخصص را مهم‌ترین عامل ایجاد بحران در این کارخانه ذکر کرد و افزود: در هشت سال گذشته ۴۵۰ نفر از نیروهای با تجربه این کارخانه که از سرمایه‌های اصلی تولید محسوب می‌شدند، به مرور توسط کارفرما تعدیل شدند بطوری که این کارخانه در سال جاری با ۹۵ کارگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
‎پورطالبیان در مورد مشکلات کارگران این واحد بحران‌زده در بخش بیمه و درمان گفت: شعبه ۱۰ تامین اجتماعی تهران از ابتدای مرداد ماه به دلیل بدهی حدود ۶۰۰ میلیون تومانی كارفرما، از تمدید دفترچه‌های کارگران خودداری می‌کند.
‎او در ادامه به سایر مشكلات كارگران در موضوع بیمه تکمیلی و تعاونی مصرف اشاره كرد و گفت: با وجود آنکه از حقوق کارگران مبالغی برای بیمه تکمیلی و حق عضویت در تعاونی مصرف کارگران کسر می‌شده است، کارفرما این مبالغ را به حساب بیمه تکمیلی و تعاونی مصرف کارگران واریز نمی‌کند و این موضوع باعث شده است که کارگران نتوانند از خدمات درمانی بیمه تکمیلی و همچنین خدمات تعاونی مصرف استفاده کنند.
‎دبیر خانه کارگر اسلامشهر در خاتمه پرداخت نشدن مطالبات معوقه این کارگران را در شرایط سخت اقتصادی امروز، غیر قانونی و غیر انسانی توصیف کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال