‎وضعیت وخیم جسمی یکی از زندانیان بند ۳۵۰ اوین

دوشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۲ – هرانا – وضعیت جسمی علیرضا احمدی از زندانیان بند ۳۵۰ اوین رو به وخامت گذاشته و مسئولین همچنان نسبت به درمان وی بی‌توجهی می‌کنند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا احمدی زندانی ۳۰ ساله محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل مشکل دررفتگی لگن پا و عدم رسیدگی پزشکی توسط بهداری زندان اوین و متعاقبا حاد شدن بیماری وی، در آستانه معلولیت از ناحیه پا قرار دارد.

این موضوع که نگرانی همبندیان وی را برانگیخته، تا کنون با بی‌توجهی مطلق مسئولین روبرو بوده است.
‎یکی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به گزارشگر هرانا گفت: “علیرضا که به ۴ سال حبس محکوم گردیده به علت بی‌توجهی مسئولین در وضعیت نامناسب جسمی به سر می‌برد. به گونه‌ای که در اثر عدم پیگیری درمانی احتمال فلج شدن وی وجود دارد.”
‎وی در ادامه گفت: “این زندانی که به مشکل دررفتگی لگن پا مبتلا می‌باشد، پیش از ورود به زندان دوازده مرتبه عمل جراحی انجام داده است و هم اکنون پس از نزدیک به یک سال حبس و عدم امکان برخورداری از مراقبت‌های لازم پزشکی، مشکلات حرکتی وی به شدت افزایش یافته است به گونه‌ای که یکشنبه گذشته به دلیل شدید شدن درد و عدم توانایی در حرکت به بهداری زندان اوین منتقل شد که تنها به تجویز داروهای مسکن اکتفا شد. این درحالی است که در دیماه گذشته تعداد زیادی از زندانیان بند ۳۵۰طی نامه‌ای به دادستان تهران خواستار اعمال عدم تحمل کیفر و آزادی این زندانی به منظور پیگیری درمانی ایشان شده بودند. درخواستی که تاکنون و با وخامت حال ایشان و احتمال بروز خطرات جبران ناپذیر جسمی، بدون پاسخ مانده است.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال