‎توضیحات وزارت رفاه درخصوص نامه به شهردار تهران

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۷-۳۰-IranSOS- روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال خبر منتشر شده در خصوص نامه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهردار تهران، توضیحاتی را منتشر کرد. به گزارش ایسنا، متن این نامه به شرح زیر است:
‎”نامه مذکور صرفا بر الزام از عدم ممانعت زنان از احراز برخی از مشاغل تأکید داشته است و نفیاَ و اثباتاَ اشاره ای به تفکیک جنسییتی نداشته است به نحوی که نباید در سیاستها و بخشنامه‌ها زنان را از دسترسی به برخی از مشاغل متداول در ایران و جهان محروم ساخت.

سوابق حاکی از آن است که اینگونه از بخشنامه‌ها توسط بهانه‌جویان در سازمانهای بین‌المللی دستاویز علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و این درصورتی است که در جمهوری اسلامی ایران همه زنان آزادانه حق انتخاب مشاغل در چارچوب قوانین را داشته و جمهوری اسلامی پرچمدار عدالت جنسیتی بوده است. این نامه با اعتقاد به حفظ ارزش‌های اسلامی در مراکز اداری صادر و هدف آن مواردی است که هیچ ارتباطی به ارزشهای اسلامی نداشته است. ضمن اینکه به نظر کارشناسان وزارتخانه عدم امکان حضور زنان در مشاغل مورد نظر بخشنامه موجب نارضایتی مراجعان زنان به این دستگاهها نیز خواهد شد.
‎بنابراین ضمن تاکید براینکه محتوای نامه ارتباطی با مساله تفکیک جنسیتی نداشته است عناوین به کار گرفته شده در رسانه‌ها درخصوص این نامه تکذیب می‌گردد”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال