‎اعدام دست کم ۷ زندانی بلوچ در هفته گذشته

شنبه  ۱۸ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۰۹-IranSOS- در هفته‌ای که گذشت دست کم ۷ شهروند بلوچ به دار آویخته شدند. به گزارش هرانا، در هفته‌ای که گذشت دست کم ۷ شهروند بلوچ در زندانهای مختلف اعدام شدند. بر اساس این گزارش صبح روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه سال جاری، دو زندانی بلوچ به نام‌های محمد حنیف میر بلوچ زهی و عزیز نوتی زهی در زندان سراوان به دار آویخته شدند.

همچنین گزارش می‌شود دوشنبه ۱۳ مردادماه نیز دو جوان بلوچ دیگر به نام‌های حاج عبدل شه بخش فرزند محی الدین و نبی شه بخش فرزند امید در زندان شیراز به دار آویخته شدند. یکی از بستگان این دو زندانی عنوان داشت: مسئولان زندان به خانواده عبدل و نبی گفته بودند که فرزندان شما روز پنجشنبه اعدام می‌شوند اما خانواده روز دوشنبه وقتی برای آخرین ملاقات به شیراز سفر کردند در کمال تعجب به آن‌ها خبر داده شد که فرزندانتان صبح امروز اعدام شده‌اند. اتهام این چهار تن حمل و قاچاق مواد مخدر عنوان شده است.
همچنین طی هفته جاری سه شهروند بلوچ دیگر به نام‌های عبدالجبار ریگی، عثمان حسن زهی و عبدالکریم زهوکی نیز در زندان مرکزی چابهار اعدام شدند. از اتهام این سه تن اطلاع دقیقی در دست نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال