‎مراسم خاکسپاری و بزرگداشت سید جمال حسینی در ترکیه برگزار شد / گزارش تصویری

سه شنبه ۲۱ مرداد۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۱۲-IranSOS- مراسم خاکسپاری و بزرگداشت سید جمال حسینی، عضو بنیانگذار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و سردبیر خبرگزاری هرانا در شهر نوشهیر کشور ترکیه با حضور جمعی از دوستان، همکاران و خانواده آن زنده یاد برگزار شد. به گزارش هرانا، این مراسم روز گذشته دوشنبه، مورخ ۲۰ مردادماه (۱۱ آگوست) ساعت ۹ صبح با تجمع در مقابل پارک گل باغچه شهر نوشهیر آغاز و سپس حاضرین، راهی مزار اصلی شهر برای اجرای مراسم تدفین شدند.

خاکسپاری زنده یاد حسینی که بصورت امانی در خاک ترکیه صورت گرفته است با ادای احترام جمع حاضر و بستگان ایشان بخصوص با قراردادن شاخه‌های گل بر مزار ایشان همراه شد.
پس از پایان خاکسپاری، مراسم بزرگداشت ایشان در سالن همایش هتل ددمان شهر نوشهیر آغاز شد، در این مراسم آقای سام محمودی سرابی، روزنامه نگار که مدیریت برنامه را بر عهده داشتند با ایراد سخنانی کوتاه و معرفی برنامه از آقای بهروز جاوید تهرانی، همکار زنده یاد حسینی دعوت به صحبت کردند.
‎آقای جاوید تهرانی بعنوان دوست و همکار مرحوم حسینی سخنان خود را با ارایه بیوگرافی ایشان آغاز کردند، آقای جاوید تهرانی در قسمتی از سخنان خود عنوان داشتند «… جمال یک رهرو نبود او در واقع راهبر و آغاز کننده بسیاری از فعالیت‌هایی بود که بعضا در تاریخ معاصر سازمان‌های مدافع حقوق بشر ایران بی‌سابقه بود. جمال چیزی به نام زندگی شخصی را فراموش کرده بود، او زندگی‌اش را در رابطه با کارش وقف کرده بود..»
‎یکی از خواهران زنده یاد جمال حسینی، به نمایندگی از خانواده ایشان سخنران بعدی مراسم بودند که با قرائت پیام خانواده آن مرحوم از حضار و تمام کسانی که برای خاطر تسلای بازماندگان ایشان تلاشی کرده‌اند تشکر کرد، او در پی حضور پرشور هموطنان در این مراسم گفت «فکر می‌کردیم برادرم را درغریبی باید به خاک بسپاریم اما شما باحضورتان به ما نشان دادید جمال غریب نیست».
‎آقای محمودی سرابی در ادامه برنامه به بیان روایت و خاطرات خود از ارتباط و همکاری با مرحوم حسینی پرداختند، سپس متن پیام آقای فراز صانعی، محقق در بخش ایران سازمان دیده‌بان حقوق بشر که حاوی خاطره‌ای از زنده یاد حسینی و تجلیل از ویژگی‌های شخصی ایشان بود برای حضار قرائت شد. این مراسم با اجرای قطعه تار توسط صادق آزمند ادامه پیدا کرد.
‎علی عجمی، فعال دانشجویی و از زندانیان عقیدتی سابق در ادامه مراسم به بیان خاطره خود بخصوص اولین تماس خود با او در زمانی که در زندان به سر می‌برد پرداخت، آقای عجمی شخصیت آقای حسینی را ستودنی دانست. مصطفی رحمانی دیگر سخنران مراسم بود که در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی زنده یاد حسینی سخنانی را ایراد کرد. آقای رحمانی آن زنده یاد را الگویی ارزشمند در تعهد و اخلاق خواند.
‎همچنین در انتهای این جلسه، «اطلاعیه تکمیلی درباره درگذشت پرابهام سید جمال حسینی» که از سوی «دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» صادر شده بود، توسط بهروز جاوید تهرانی قرائت شد. این مراسم همراه با قرائت اشعار، خاطرات و نامه‌های ارسالی نهادها و سایر هموطنان همراه بود. همچنین کلیپی از زندگی آن مرحوم برای حضار به نمایش درآمد. مراسم خاکسپاری و بزرگداشت زنده یاد جمال حسینی در ساعت ۴ بعدازظهر به پایان رسید.
‎گزارش تصویری اولیه این مراسم در پی می‌آید، گزارشات تکمیلی در این رابطه به زودی منتشر خواهد شد.

       

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال