‎حبس ابد و ٢٠ سال زندان برای چهار فعال عرب اهوازی

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۱۴-IranSOS- بعد از دو سال و هفت ماه از دستگیری چهار فعال عرب اهوازی اخیرا شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی اهواز احکام اولیه آن‌ها را صادر کرد. به گزارش هرانا، طی هفته گذشته شعبه ۱ دادگاه انقلاب اسلامی اهواز به ریاست قاضی «فرهادوند» محکومیت حسن عبیات، جاسم ساعدی، خالد عبیداوی و عیدان بیت سیاح را صادر کرد.

طی این حکم حسن عبیات فرزند جلاو متولد ١٣۵٧ متاهل به حبس ابد محکوم شد و عیدان بیت سیاح (شاخی) فرزند کاظم ٣٧ ساله متاهل به ۱۰سال زندان محکوم شد.
‎خالد عبیداوی فرزند جمعه متولد ١٣۶۴ دارای ۵ فرزند و جاسم ساعدی (سواعدی) متولد ١٣۶٣ نیز هرکدام به ۵ سال زندان محکوم شدند.
‎این چهار نفر همگی اهل شهر حمیدیه در ۲۵ کیلومتری شهر اهواز بوده و در دی ماه سال ۱۳۹۰ بازداشت شدند.
‎کریم دحیمی فعال حقوق بشر اهوازی به گزارشگر هرانا گفت: «اتهاماتی که این افراد به خاطر آن محکوم شدند محاربه با خدا و افساد فی الارض، تاسیس تشکیلاتی مخالف با جمهوری اسلامی و ارتباط با خارج و اقدام علیه امنیت کشور بوده است.»
‎وی در ادامه گفت: «این چهار نفر که فعال هویت طلب هستند ابتدا به ترور متهم شده بودند ولی پس از مدتی از این اتهام واهی تبرئه شدند ولی با فشار دستگاههای امنیتی چنین احکام سنگینی برایشان صادر شده است.»
‎وی در ادامه بیان داشت: «این چهار فعال بیش از ١١ ماه در بازداشتگاه اطلاعات اهواز تحت شدید‌ترین شکنجه جسمانی و روحی قرار گرفته بودند بطوری که یکی از زندانیانی که با آن‌ها در زندان کارون بوده می‌گوید؛ آثار شکنجه تا کنون بر بدن آنان نمایان است.»
‎گفتنی است، سال ۱۳۹۰ شبکه دولتی پرس تی وی برنامه‌ای پخش کرد که این چهار زندانی در آن مجبور شدند علیه خود در مقابل دوربین به ترور و مجروح کردن دو بسیجی اعتراف کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال