‎لباس زندان، مانعی برای ملاقات زندانیان سیاسی شد

سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۲۶-IranSOS- طی هفته‌های اخیر تعدادی از زندانیان سیاسی منتقل شده از بند ۳۵۰ به دیگر بندهای زندان اوین به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان از امکان ملاقات و دیدار با خانواده‌های خود محروم شدند. به گزارش هرانا،  طی دو سال گذشته و با طراحی لباسهای ویژه به منظور استفاده زندانیان از سوی سازمان زندان‌ها همواره نوع طراحی این لباس‌ها با اعتراض زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی روبرو بوده است تا جایی که دامنه این اعتراضات به روزنامهٔ کثیرالانتشار نیز کشیده شد.

زندانیان سیاسی با بیان اینکه طراحی این لباس‌ها باشان و کرامت انسانی زندانیان منافات دارد از پوشیدن آن‌ها خودداری نمودند، اقدامی که با اعمال محدودیتهایی از سوی زندان بر آن‌ها روبرو شد از جمله محرومیت از اعزام به بیمارستان و ملاقات حضوری با خانواده. گر چه مدت زمانی پس از تصویب اجرای این طرح در زندانهای کشور، به دستور دادستان تهران تعدادی از زندانیان بند ۳۵۰ از پوشیدن این لباس‌ها معاف شدند اما طی هفته‌های اخیر و با انتقال تعدادی از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به دیگر بند‌ها این مشکل دوباره شکل گرفته است به گونه‌ای که آقایان فرشید یدالهی، رضا انتصاری و سعید متین‌پور به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان به هنگام ملاقات از دیدار با خانواده‌های خود محروم ماندند.
‎محرومیت از ملاقات این زندانیان سیاسی در حالی است که آن‌ها برخلاف اصل طبقه بندی زندانیان در بند زندانیان عادی و با کمترین امکانات رفاهی به سر می‌برند به گونه‌ای که تعدادی از زندانیانی که به بند قرنطینه بند ۷ زندان اوین منتقل شده‌اند حتی به حداقل‌های امکانات بهداشتی و دسترسی به فروشگاه و یا امکان استفاده از آشپزخانه یا کتابخانه نیز دسترسی ندارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال