‎مشکلات جسمی یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه

‎سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۲۶-IranSOS- مولود یزدان‌پناه زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه (دریا) که به ۱۵ سال زندان محکوم شده از مشکلات کتف و زانو رنج می‌برد و با بی‌توجهی مسئولین نسبت به روند درمانش روبروست. به گزارش هرانا، مولود یزدان‌پناه فرزند طه اهل روستای «توپ زاوای شامات» شهرستان می‌اندوآب که هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه محکومیت ۱۵ ساله خود را سپری می‌کند از مشکلات جدی در ناحیه کتف و زانو رنج می‌برد.

یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «مولود یزدان‌پناه در دارلک مهاباد توسط کمین ادارهٔ اطلاعات و نیروی انتظامی به اتهام عضویت در یکی از احزاب کردی دستگیر و مدت ۹۰ روز در بازداشتگاههای سپاه مهاباد و اطلاعات ارومیه مورد شکنجهٔ شدید قرار گرفته بود و در حین شکنجه کتف و زانوی ایشان آسیب جدی می‌بیند و بدون مداوا تحویل زندان مرکزی ارومیه می‌شود. وی که در خارج از زندان کسی را ندارد تا پیگیر درمانش در زندان باشد تاکنون از درمان مناسب محروم بوده است.»
‎گفتنی است، مولود یزدان‌پناه در تاریخ ۵ شهریور ماه سال ۱۳۷۸ به اتهام عضویت در یکی از احزاب کردی بازداشت و در ‌‌نهایت در دادگاه انقلاب به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال