‎تجمع کارگران همزمان با ورود وزیر صنعت به رشت

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۲۷-IranSOS- جمعی از کارگران کارخانه ایران برک در اعتراض به دریافت نکردن ۶ ماه حقوق، صبح امروز همزمان با سفر وزیر صنعت و معدن به شهر جدید صنعتی رشت در مسیر عبور او در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند. به گزارش هرانا «مهدی محمدی» نماینده کارگران ایران برک که در تجمع امروز حضور داشت با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروز (۴ شهریور ماه) کارگران ایران برک که در اعتراض به عدم دریافت ۶ ماه حقوق از ده روز پیش دست از کار کشیده بودند، امروز همزمان با ورود وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهر صنعتی رشت با تجمع در مقابل درب ورودی کارخانه خواستند صدای اعتراضشان را به گوش وزیر برسانند.

او با بیان اینکه معوقات حقوق کارگران مربوط می‌شود به دو ماه حقوق مهر و آبان سال ۹۲ به همراه ۴ ماه حقوق سال جاری، اظهار داشت: این کارخانه بابت بیمه‌ کارگران به تامین اجتماعی نیز بدهکار است که مشکلاتی را در آینده برای بازنشسته شدن کارگران به وجود خواهد آورد.
‎نماینده کارگران ایران برک در خصوص بدهی این کارخانه به تامین اجتماعی گفت: کارخانه ایران برک حدود ۱۲ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بابت معوقات بیمه‌ای کارگران خود بدهکاراست که حدود ۷ میلیارد تومان آن جریمه‌های دیر کرد معوقات بیمه‌ای است.
‎او همچنین در مورد بدهی‌های این واحد به اداره دارایی نیز تصریح کرد: این واحد ۲ و نیم میلیارد تومان نیز به اداره مالیات رشت بدهی دارد اما این اداره توانسته بابت طلب خود با شکایت به مراجع قانونی ۹۳ هزار متر از زمینهای با ارزش این کارخانه را در شهر رشت مصادره کند.
‎او با بیان اینکه طی ده روز گذشته این کارخانه فعالیت تولیدی نداشته‌ است، افزود: با پرداخت یک ماه از معوقات حقوقی سال گذشته کارگران که پیش از این ۷ ماه بود روز گذشته تعدادی از کارگران بر سر کار خود برگشتند اما مابقی کارگران خواستار دریافت حداقل ۴ ماه از مطالبات معوقه خود هستند تا دست از اعتراض صنفی خود بردارند.
‎او در خاتمه مشکلات مالی کارخانه را ناشی از واردات بی‌رویه محصولات خارجی دانست و گفت: این کارخانه در حالی با مشکلات مالی روبروست و کارگران آن امیت شغلی خود را از دست داده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال