‎تجمع کارگران «نگین سبز خاورمیانه» در اعتراض به تعویق ۳ ماه حقوق

۱۵ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۹-۰۶-IranSOS- هشتاد نفر از کارگران شرکت نگین سبز خاورمیانه بندر امام از ظهر امروز در اعتراض به تعویق ۳ ماه حقوق و محاسبه نشدن ۸ ماه بیمه در مقابل اداره کل بنادر و کشتیرانی اهواز دست به تجمع زدند. یکی از کارگران معترض که نخواست نامش فاش شود، به ایلنا گفت: ما به نمایندگی از تمامی کارگران شرکت نگین سبز اینجا حاضر شده‌ایم و نسبت به نادیده گرفته شدن حقوق قانونی و صنفی خود اعتراض داریم.

وی با اشاره به تهدید جدی کارفرما در برابر این اقدام اعتراضی کارگران ادامه داد: ۲۰۰ کارگر شرکت نگین سبز خاورمیانه از ابتدای انعقاد قرارداد این شرکت در آبان‌ماه سال ۹۱ دارای معوقات حقوقی و مشکلات بیمه‌ای هستند.
‎وی در تشریح  این موضوع گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از کارگرانی که از قبل در استخدام نگین سبز خاورمیانه بودند، ۳۶ ماه در فهرست بیمه تامین اجتماعی کارفرما قرار نگرفته‌اند.
‎این کارگر شرکت نگین سبز ادامه داد: ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت پیمانکار قبلی (روبیان) نیز دارای ۸ ماه معوقه حقوقی هستند.
‎این کارگر دلیل دیگر نارضایتی‌ کارگران را را عدم رعایت قانون کار در قرارداد‌هایشان عنوان کرد و گفت: حقوق و دستمزد‌ها بسیار پایین است و حداقل دستمزد قانونی در مواردی رعایت نشده است.
‎این کارگر معترض ضمن اشاره به تجمع‌های قبلی در مقابل استانداری و بی‌توجهی کارفرما نسبت به خواسته‌های کارگران ادامه داد: با انتقال قرارداد لایروبی کشتی‌ها از شرکت پیمانکار قبلی (روبیان) به شرکت نگین سبز، کارگران جدید و قدیمی این شرکت مشکل بیمه‌ای و پرداخت حقوق و دستمزد دارند.
‎وی در خاتمه خواستار رسیدگی به مطالبات خود از سوی کارفرما و اداره بنادر استان خوزستان شد.
‎گفتنی است مدیران این شرکت پیمانکاری تا هنگام تنظیم خبر حاضر به گفتگو با ایلنا نشدند.
‎لازم به یادآوری است، شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده و با سرمایه گذاری کلان صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و کشتیرانی، به عنوان با سابقه‌ترین مجری لایروبی کشور به حساب می‌آید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال