‎کارگران پتروالکتریک در ۳ ماه گذشته حقوق نگرفته‌اند

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۹-۰۸-IranSOS- «حقوق و مزایای بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت پتروالکتریک از خرداد ماه امسال تاکنون پرداخت نشده است. پیمانکار: کارگران حق دارند شاکی باشند چرا که آخرین پرداخت حقوق و دستمزد شرکت در اردیبهشت‌ماه بوده است.» یکی از کارگران شرکت پیمانکاری پتروالکتریک در فاز ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی از عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و مزایای کارگران این شرکت خبر داد. این کارگر که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار ایلنا گفت: حقوق و مزایای بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت پتروالکتریک از خرداد ماه امسال تاکنون پرداخت نشده است.

این کارگر مدعی است که حق بیمه‌ کارگران نیز به‌صورت غیرواقعی محاسبه و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده‌ است.
‎این کارگر شرکت پتروالکتریک ادامه داد: این وضعیت انگیزه کاری را در بین ما پایین آورده و خواستار مشخص شدن سریع وضعیت خود هستیم.
‎قول پیمانکار به کارگران
رییس هیات مدیره شرکت پتروالکتریک در این باره به ایلنا گفت: کارگران حق دارند شاکی باشند چرا که آخرین پرداخت حقوق و دستمزد شرکت در اردیبهشت‌ماه بوده است.
‎«مرتضی سالاری» دلیل به وجود آمدن این مشکلات را «عدم پرداخت صورت وضعیت از طرف کارفرما» اعلام کرد و ادامه داد: صورت‌وضعیت‌ها در اواخر سال۹۱ و اوایل سال ۹۲ انجام شده و از آن تاریخ هیچ تغییری نکرده است.
‎رییس هیات مدیره پتروالکتریک ادامه داد: تعدیل پیمانکاران دست‌چندم توسط شرکت‌ گاز و نفت پارس‌جنوبی (مادر) موجب شده تا فشار ناشی از این قضیه به تعویق حقوق و دستمزد و مشکلات بیمه‌ای کارگران منجر شود.
‎سالاری تشریح کرد: قرارداد پتروالکتریک در تاریخ ۲۰ /۰۳/ ۹۳ با شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی (شرکت پیمانکار طرف قرارداد) به‌اتمام رسیده است.
‎سالاری افزود: طی ملاقاتی که پنج‌شنبه هفته گذشته با «امامی» مدیرعامل شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی به‌عنوان شرکت پیمانکار مادر و طرف قرارداد ما در پارس جنوبی داشتیم، وی قول تمدید قرارداد در «کمتر از یک‌ماه» را داد.
‎رییس هیات مدیره پتروالکتریک ادامه داد: با مساعدت وی و بدون ارائه هیچ صورت وضعیتی این شرکت توانست حقوق و مزایای کارگران را در اردیبهشت‌ماه پرداخت کند و من نیز به تمامی کارگران قول پرداخت حقوق و مزایای آن‌ها را تا پایان این ‌ماه می‌دهم.
‎سالاری مشکلات مطرح شده در خصوص فهرست تامین اجتماعی را نادرست خواند و اظهار داشت: پتروالکتریک هر ماه  فیش حقوقی به کارگران ارائه می‌دهد و قصوری در این زمینه انجام نشده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال