‎احمدی مقدم: ‎ناجا در مقوله حجاب با جرم مشهود برخورد می‌کند

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۹-۱۰-IranSOS- فرمانده نیروی انتظامی گفت: فکر می‌کنم رییس جمهور در صحبت‌هایشان درباره مسائل فرهنگی و بحث حجاب و عفاف به دنبال فرهنگ‌سازی و مسئول‌سازی در دستگاه‌های مربوطه هستند. به گزارش (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم ختم پدر حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در جمع خبرنگاران درباره همکاری نیروی انتظامی و سپاه برای برخورد با اشرار جنوب شرق کشور اظهار کرد: قرارگاه قدس که مسئول برقراری امنیت در جنوب کشور است مسئولیتش با سپاه است. سایر دستگاه‌ها مثل نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات با این قرارگاه همکاری می‌کنند و همه اقدامات در آنجا در چارچوب طرح‌های مشترک است که به صورت هماهنگ اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروی انتظامی در بحث عفاف و حجاب با وزارت کشور همکاری دارد و آیا طرح‌های اجرا شده تفاوتی با گذشته خواهد داشت یا خیر؟ بیان کرد: در هر صورت وزارت کشور مسئول اجرای قانون عفاف و حجاب است و نسبتا هم تحرک خوبی دارد. در معاونت اجرایی و دبیرخانه شورای اجرایی در این حوزه نسبت به گذشته تحرک بهتری دارند و همه در جهت نوسازی طرح‌ها همکاری می کنند و بیشترین فعالیتی که در وزارت کشور دیدیم مسئول سازی خود دستگاه‌ها در رابطه با حوزه وظایف و مسئولیت‌های خودشان است و الحمدالله مشکلی در این زمینه نمی‌بنیم.

‎وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در این مدت تلاشی در جهت تغییر رویه در مساله حجاب و عفاف دارد، خاطرنشان کرد: طرحی که در کمیته‌های مشترک به تایید و تصویب برسد، نیروی انتظامی هم همان‌ها را دنبال خواهد کرد؛ اما نیروی انتظامی یک سری وظایف ذاتی دارد که آن این است که با جرم مشهود برخورد کند و این وظیفه ذاتی به این قانون یا قانون دیگری برنمی‌گردد. ما در این موضوع ناهماهنگی ندیده‌ایم و فکر می‌کنم رییس جمهور در طرح این مسائل بیشتر به دنبال فعال‌سازی و مسئول سازی دستگاه‌های فرهنگی هستند که طبیعتا اگر این دستگاه ها قوی وارد میدان شوند بار ما هم سبک‌تر خواهد شد.

‎احمدی مقدم همچنین همکاری قوه قضاییه با نیروی انتظامی را خوب دانست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال