‎وخامت حال دو درویش زندانی که در اعتصاب غذا به سر می برند

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۹-۱۷-IranSOS- منابع خبری از «وخامت» حال دو درویش زندانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، خبر داده‌اند. به گزارش هرانا به نقل از سایت مجذوبان نور که اخبار دراویش را پوشش می‌دهد، گزارش داده که کسری نوری، درویش محبوس در زندان نظام شیراز در چهاردهمین روز از اعتصاب غذای دسته‌جمعی دراویش گنابادی زندانی، به «اختلال در تکلم و ضعف جسمانی» دچار شده است.

بر پایه این گزارش، این سومین باری است که کسری نوری در یک سال گذشته دست به اعتصاب غذا می‌زند.
‎این فعال حقوق دراویش که اینک همراه با هشت درویش دیگر از زندان اوین دست به اعتصاب غذای گروهی زده است، پیش از این در اعتراض به رفتار «غیرقانونی» مسئولان قضایی و سازمان زندان‌ها با دراویش به مدت ۹۰روز اعتصاب غذا کرده بود که اختلالات شدید جسمی و کاهش وزن چشمگیر را برای وی در پی داشت.
‎خانواده او نیز با اعلام نگرانی از وضعیت جسمی وی، از عدم حضور این درویش زندانی در سالن ملاقات خبر دادند که در ادامه اعتراض وی نسبت به عدم پاسخگویی مسئولان صورت گرفته است.
‎این منبع همچنین گزارش داده که ضعف جسمی ناشی از ۱۲روز اعتصاب غذا، امید بهروزی وکیل دراویش گنابادی محبوس در زندان اوین را نیز روانه بهداری کرده است.
‎بهروزی از جمله وکلای دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی است که در جریان دفاع از حقوق دراویشِ آسیب‌دیده در واقعه تخریب حسینیه دراویش در قم، پروانه وکالت وی باطل شد.
‎همچنین صبح روز، سه شنبه ۲۵ شهریور، نیروهای امنیتی زندان اوین با یورش به بند ۴ – محل نگهدارى حمیدرضا مرادی – تخت و وسایل این درویش ۵۲ ساله را که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، به اسم بازرسی، متلاشی کردند.
‎یکى از هم بندیان آقای مرادی گفته است: آقای مرادی اعتصاب غذا هستند. ۱۲ کیلو وزن کم کرده‌اند و از شکم درد شدید رنج می‌برند. این ماموران که به بند آمدند فکر کردیم به خاطر وضعیت جسمی ایشان آمده‌اند و می‌خواهند به زور او را به بهداری ببرند، اما در کمال ناباروی دیدیم قصدشان رسیدگی پزشکی نیست بلکه به اسم بازرسی به تخت آقای مرادی حمله کردند و به وسایلش عامدانه آسیب زدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال