‎علم‌الهدی: رهبر دستور داد اینترنت پرسرعت نباشد

چهارشنبه  ۲۶ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۹-۱۷-IranSOS- احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد در سخنانی اعلام کرد که این علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است که دستور داده در ایران از اینترنت پرسرعت استفاده نشود. به‌گزارش هرانا به نقل از خبرگزاری فارس، احمد علم‌الهدی که روز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه در «حلقه صالحین» مدیران کل استان خراسان رضوی سخن می‌گفت «جریان‌ھای لائیک» را به «توسعه فحشا» متهم کرد و یکی از ابزارهای اصلی آن‌ها و آمریکا را «جنگ نرم» دانست و گفت: «مسئله تحقق و مصداق جنگ نرم در جبھه فرھنگی ھمواره باید مورد توجه مقامات ما باشد.»

علم‌الھدی گفت: «بزرگ‌ترین آفت ما در کشور وزارت ارتباطات است.» وی با اشاره به پهنای شبکه اینترنت افزود: «ھمین حرکت‌ھا در وزارت ارتباطات دارد اوضاع اینترنت را به ھم می‌ریزد.»
‎این عضو مجلس خبرگان تأکید کرد: «رھبری دستور دادند که از افزایش سرعت اینترنت پرھیز شود با این حال شاھد این ھستیم که دستورالعمل ایشان را زیرپا گذاشتند و اینترنت امروز در جیب ھمه بچه‌ھا قرار دارد و این خود به تنھایی باعث توسعه فحشا در جامعه است.»
‎موضوع افزایش سرعت اینترنت در ایران این روز‌ها با مخالفت‌ نیروهای سنتی و مراجع دینی روبه‌رو شده است و حتی کمیسیون فرهنگی مجلس ایران محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات را فراخواند تا درباره پیامدهای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت توضیح دهد اما قانع نشد. پس از آن نیز وزیر ارتباطات تهدید به استیضاح شد.
‎محمود واعظی در پاسخ به این مخالفت‌ها اعلام کرد که تا زمان تهیه «پیوست فرهنگی» برخی بخش‌های مورد نگرانی مسدود خواهند ماند.
‎حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در خردادماه سال گذشته درباره اینترنت پرسرعت گفته بود: «ما در شرایطی هستیم که محقق و دانشجوی ما می‌خواهد از اینترنت استفاده کند و در شأن مردم ما نیست که ساعت‌ها در اینترنت منتظر اطلاعات باشند.»
‎چندی پیش محمود خسروی، معاون وزیر ارتباطات ایران اعلام کرد که از سال گذشته تاکنون سه میلیون نفر در سطح کشور به استفاده‌کنندگان اینترنت پرسرعت اضافه شده‌اند.
‎سازمان ملل متحد در نظر دارد حق دسترسی به اینترنت را به‌عنوان حق دسترسی به ارتباطات حداقلی و سرویس‌های اطلاع‌رسانی از زمره حقوق اساسی بشر بشمارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال