‎تایید محکومیت عدنان رحمت‌پناه شهروند بهایی در دادگاه تجدیدنظر

یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۹-۲۱-IranSOS- حکم عدنان رحمت‌پناه شهروند بهایی ساکن شیراز که در دادگاه بدوی به ۱ سال زندان محکوم شده بود عینا در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید. به گزارش هرانا، دادگاه انقلاب شیراز بتازگی به خانواده عدنان رحمت‌پناه اطلاع داده که محکومیت یک سال زندان وی به تایید رسیده است. یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «این حکم به اتهام تبلیغ علیه نظام و تبلیغ دیانت بهایی از طریق فیسبوک و ارتباط با دوستان برای عدنان رحمت‌پناه صادر شده است و یکی از شواهد اصلی استفاده شده در دادگاه بر علیه وی عکسی بوده که یکی از دوستان عدنان ایشان را در وی تگ کرده بود.»

این منبع در ادامه گفت: «ارسال یک ایمیل به بی‌بی سی و رادیو فردا در خصوص وضعیت بهاییان شیراز از دیگر شواهد دادگاه برای صدور حکم بوده است.»
‎گفتنی است، عدنان رحمت‌پناه صبح روز ۲۲ آذر ماه سال ۹۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات شیرزا (پلاک صد) منتقل شد.
‎وی پس از ۱۸۶ روز با قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد و در ‌‌نهایت در شعبه ۳ دادگاه انقلاب شیراز به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال زندان محکوم شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال