‎وضعیت جسمی نگران کننده دوتن از زندانیان سیاسی رجایی شهر

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۹-۲۶-IranSOS- وضعیت جسمی دو زندانی سیاسی به نامهای میثاق یزدان‌نژاد و علی سلان‌پور در زندان رجایی شهر کرج نگران کننده گزارش میشود. به  گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثاق یزدان‌نژاد دانشجوی زندانی در زندان رجایی شهر کرج روز جمعه ۲۸ شهریور ماه دچار عارضه قلبی شده و به بهداری زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «پس از این عارضه قلبی، بهداری زندان تشخیص داد که میثاق باید به خارج از زندان منتقل شود اما مسئولان از اعزام وی جلوگیری کردند.»
‎همچنین طبق گزارشات دریافتی وضعیت جسمی علی سلان‌پور، یک زندانی سیاسی دیگر نیز به علت دیسک گردن و عدم رسیدگی پزشکی نگران کننده عنوان شده است.
‎منبع مطلع از وضعیت علی سلان‌پور به هرانا گفت: «وی از درد بسیار شدیدی در ناحیه گردن رنج می‌برد و مسئولان اقدام درمانی مناسبی برای درمان وی صورت نمی‌دهند.»
‎گفتنی است، میثاق یزدان‌نژاد، متولد سال ۱۳۶۵، از شهریور ۸۶ در زندان به سر می‌برد و از سال ۸۸ به زندان رجایی شهر تبعید شده است. این زندانی سیاسی همینطور ۶ ماه و بیست روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ بوده است. وی، دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی در مقطع لیسانس است که به اتهام شرکت در مراسم بزرگداشت اعدامیان سال ۶۷ در گلزار خاوران، دستگیر و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شده است.
‎لازم به توضیح است، علی سلان‌پور در تاریخ ۱۱ خرداد ماه سال جاری به همراه ۶ زندانی سیاسی دیگر از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. این تبعید گروهی در واکنش به وقایع ۲۸ فروردین ماه در بند ۳۵۰ که به پنج‌شنبه سیاه معروف شد صورت گرفت. از اتهامات دقیق و دلیل محکومیت علی سلان‌پور اطلاع دقیقی در دست نیست، ولی یکی از نزدیکان وی پیش‌تر در گفتگو با هرانا اتهام وی را «اقدام علیه امنیت کشور از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق» عنوان کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال