کاسبی و تجارت به نام پناه جویان؛ بد رفتاری و ضرب و شتم پناه جویان در کمپ های پناه جویان در آلمان

دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۹-۲۹-IranSOS- حنیف حیدرنژاد : یکشنبه شب، ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۴ شبکه های مختلف رادیو – تلویزیونی آلمان گزارش های متعددی از ضرب و شتم و بدرفتاری با پناه جویان توسط کارمندان نگهبانی کمپ (هایم) های پناه جویان منتشر نمودند. موارد اخیر مربوط به یک هایم در نزدیکی شهر بورباخ و هایم دیگری در شهر اِسن می باشند. هر دو شهر در ایالت نورد راین وستفالن واقع می باشند.

گزارش های منتشر شده بر چند موضوع تاکید دارند:
– موارد متعدد از ضرب و شتم، بدرفتاری، توهین و تحقیر پناه جویان توسط کارمندانی که در اساس وظیفه نگهبانی و تامین حفاظت پناه جویان را به عهده دارند. در برخی موارد عکس و فیلم موجود می باشد.
– واگذاری نگهبانی و تامین حفاظت هایم های پناهندگی به شرکت های خصوصی که هدف اول آنها کسب درآمد و تجارت بوده و فاقد صلاحیت تخصصی لازم برای کار در رابطه با پناه جویان می باشند. به نحوی که به مرور زمان برخی افراد ضد خارجی و نئو نازی نیز امکان کار در مشاغل مربوط به نگهبانی در این هایم ها را به دست آورده اند. شرکت هائی طرف قرارداد که بطور خصوصی رسیدگی به پناه جویان را عهده دار شده اند، بابت هر تخت ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه دریافت می کنند.
– بی توجهی اداره های مسئول به نیاز های پناه جویان و به هدردادن بود جه های اختصاص داده به آنان.
– بی مسئولیتی و کوتاهی اداره های دولتی در کنترل سیستم رسیدگی به پناه جویان که با آنها قرارداد بسته اند و راعایت نکردن استانداردهای حداقلی.
– اهمال و کُندکاری در برطرف کردن مشکلات اِسکان و ساماندهی پناه جویان در دو سال گذشته. به نحوی که هایم های پذیرش پناه جویان در مواردی تا بیش از دو برابر ظرفبت تعیین شده ی خود افراد را در خود جای داده اند و به همین دلیل نیز شرایط بهداشتی و زندگی پناه جویان بسیار سخت و غیر انسانی شده است.
– بی توجهی به مشکلات و ناراحتی های روحی پناه یانی که اغلب به دلیل تجربه های دردناک در مناطق جنگی نیاز به رسیدگی های درمانی- روانشناسانه دارند.
گزارش های تلویزیونی فوق به سرعت حساسیت اجتماعی و سیاسی را در آلمان، بویژه در ایالت نورد راین وستفالن دامن زده است به نحوی که وزیر داخله این ایالت صبح روز دوشنبه در یک مصاحبه رادیوئی با کانال وِ دِ اِر۵  بر لزوم عذرخواهی از پناه جویانی که با آنها بدرفتاری شده تاکید کرد و شخصا از آنها معذرت خواهی کرد. در خبر دیگری نیز اعلام شد که مسئولیت نگهبانی از هایم های پناه جویان که به شرکت های خصوصی داده شده است، لغو می گردد.
 
حنیف حیدرنژاد
۲۹٫۱۰٫۲۰۱۴
‏http://www.hanifhidarnejad.com

منابع:
‏Das Geschäft mit den Flüchtlingen: WESTPOL vom 28.09.2014
‏http://www1.wdr.de/mediathek/video/sendungen/westpol/videodasgeschaeftmitdenfluechtlingen100_size-L.html?autostart=true#banner
 
‏Übergriffe auf Flüchtlinge: Bezirksregierung kündigt Sicherheitsdienst
‏http://www1.wdr.de/themen/politik/fluechtlinge388.html
 
‏Audio: WDR-Landeskorrespondent Lauscher: Innenminister Jäger fordert härtere Strafen
‏http://www.wdr5.de/av/audiowdrlandeskorrespondentlauscherinnenministerjaegerforderthaerterestrafen100-audioplayer.html

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال