‎در پانزدهمین روز اعتصاب: ‎اخراج دو کارگر کاشی گیلانا لغو شد

چهارشنبه ۹ مهرماه ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۰۱-IranSOS- همزمان با پانزدهمین روز از آغاز اعتصاب صنفی کارگران کاشی گیلانا، کارگران معترض از موافقت سرپرست موقت این واحد صنعتی برای بازگشت به کار دو کارگری خبر می‌دهند که چندی پیش و با شروع اعتراض کارگران، اخراج شده بودند. یکی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا امروز (۷ مهر) به ایلنا گفت: براساس توافقی که روز گذشته میان نمایندگان کارگران و سرپرست موقت کارخانه صورت گرفت آقایان «مهدی کاظمی» و «احمد میرزایی» از عصر روز گذشته در محل کار خود حاضر شدند.

وی یادآور شد: توافق برای بازگشت به کار کارگران اخراج شده پس از آن صورت گرفت که روز گذشته ۱۶۰ کارگر این واحد صنعتی در حمایت از همکاران اخراجی خود در محوطه کارخانه تجمع کرده بودند.
‎به گفته این کارگر کاشی گیلانا، آقایان کاظمی و میرزایی که به ترتیب در واحد لعاب و پرس مشغول به کار بودند به دلیل پیگیری مطالبات صنفی خود در تاریخ ۲۵ شهریور ماه توسط کارفرما اخراج شده بودند که به دلیل مخالفت کارفرما تلاش‌ها برای بازگشت به کار آن‌ها تا دیروز بی‌نتیجه مانده بود.
‎این کارگر کاشی گیلانا در عین حال از ادامه اعتراض‌های آرام کارگران این واحد تولیدی خبر داد و گفت: به دلیل محقق نشدن مطالبات صنفی کارگران از جمله ۱۶ ماه پرداخت نشدن حقوق در فاصله سال‌های ۸۸ تا امروز؛ کارگران  همچنان  در محل کار حاضر شده اما از کار کردن خودداری کرده‌اند.
‎وی همچنین از دیدار مشترک نمایندگان کارگران و سرپرست موقت کارخانه با فرماندار رودبار در روز گذشته خبر داد و گفت: گفته می‌شود در این نشست مشترک که در حاشیه دیدار مردمی فرماندار رودبار برگزار شده، درباره قیمت کار‌شناسی کارخانه صحبت شده است.
‎این کارگر کاشی گیلانا بابیان اینکه به احتمال قوی مسئله واگذاری سهام این واحد صنعتی به مدیرعامل جدید پس از پایان تعطیلات عید قربان مشخص خواهد شد، درباره مطالب نقل شده در این جلسه گفت: از قرار معلوم کار‌شناسان دادگستری نظر کار‌شناسی خود در مورد ارزش دارایی‌ها و اموال کارخانه را اعلام کرده‌اند و براین اساس شنیده می‌شود که این کار‌شناسان بدون در نظر گرفتن ارزش ریالی موجودی‌ انبارهای فنی و ضایعات، ارزش کارخانه را تا مبلغ ۴۹ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که با احتساب ارزش ریالی انبارهای ارزش‌گذاری نشده قیمت تعیین شده تا ۵۳ میلیارد تومان هم افزایش یابد.
‎این کارگر در عین حال از اعتراض سهامداران کارخانه به نحوه ارزش گذاری کار‌شناسان دادگستری خبر داد و در توضیح آن گفت: در میان فهرست دارایی‌های کاشی گیلانا سند مالکیت دو واحد آپارتمان قرار دارد که محل استقرار دفتر مرکزی بوده است.
‎وی با بیان اینکه این آپارتمان‌ها در برج ونوس خیابان میرداماد تهران واقع شده است گفت: اینطور شنیده می‌شود که کار‌شناسان دادگستری هر کدام از این آپارتمان‌ها را به قیمت یک میلیارد تومان ارزشگذاری کرده‌اند که به باور سهامداران گیلانا ارزش واقعی هرکدام این واحدهای آپارتمانی بیش از مبلغ تعیین شده است.
‎این کارگر بابیان اینکه مجموع سهام کارخانه کاشی گیلانا به نسبت ۵۱ به ۴۹ درصد میان مدیرعامل سابق و سایر سهامدران این واحد صنعتی تقسیم شده است، افزود: از پیش از اتفاقاتی که در ‌‌نهایت به دستگیری مدیرعامل پیشین کارخانه منجر شده بود سایر سهامداران گیلانا آمادگی خود را برای فروش سهام خود اعلام کرده بودند و در حال حاضر نیز شنیده می‌شود که در خصوص فروش سهام خود به مدیرعامل کنونی کارخانه جلسه مشترکی داشته‌اند.
‎در همین رابطه یک منبع آگاه پیرامون وضعیت واگذاری سهام کارخانه به مدیرعامل جدید گفت: طبق شنیده‌ها کار‌شناسان دادگستری ارزش کارخانه را در حدود ۵۰ میلیارد تومان تعیین کرده‌اند.
‎وی با بیان اینکه در حال حاضر ارزش ریالی بدهی‌های این واحد صنعتی تا حدود ۲۸ میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد که ارزش‌گذاری کار‌شناسان دادگستری بیشتر از مقداری است که توسط مدیریت جدید کارخانه برآورد شده بود.
‎این مقام مطلع با یادآوری اینکه مدیر عامل جدید کارخانه گیلانا درصدد بود ابتدا ۵۱ درصد سهام متعلق به مدیرعامل پیشین را خریداری کند، گفت: هنوز مدیرعامل جدید هیچ واکنشی به قیمت تعیین شده نشان نداده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال