‎تنها شرط بخشش «ریحانه»

‎چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۱۵-IranSOS- اولیای دم مرحوم سربندی بیان واقعیت های پرونده از سوی ریحانه را تنها شرط خود برای بخشش قاتل اعلام کردند. به گزارش ایسنا، روزنامه «اعتماد» امروز در گزارشی درباره وضعیت پرونده «ریحانه جباری» نوشته است: ظهر دیروز اولیای دم مقتول همراه مادر ریحانه در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند تا جلسه دیگری برای کسب رضایت اولیای دم برگزار شود: جلسه یی که دیروز ناتمام ماند و قرار است ادامه آن امروز برگزار شود. در جلسه دیروز یکی از اولیای دم خواستار بیان حقیقت از سوی ریحانه شد تا نقاط تاریک پرونده روشن شود. این فرد در ادامه حرف هایش مدعی شد تا وقتی ریحانه حقایق پرونده را نگوید خبری از بخشش نیست.

این عضو خانواده اولیای دم در حالی که از برخی اظهارنظرهای اعضای خانواده ریحانه در فضای مجازی و رسانه های خارج کشور گلایه داشت، گفت: این گونه سخنان در فضای مجازی ما را آزار می دهد و ای کاش این مسائل مطرح نمی شد. ریحانه در این پرونده واقعیت ها را نمی گوید و اگر واقعیت را بیان کند حاضر به گذشت هستیم.

‎مادر ریحانه نیز در این باره مدعی شد رسانه ها سخنانش را تحریف و بزرگنمایی می کنند و آنها این سخنان را نگفته اند. وی افزود: از اولیای دم می خواهیم که دخترم را ببخشند. حرف های ما در برخی سایت ها و فضای مجازی یک کلاغ، چهل کلاغ شده است.

‎در جلسه روز گذشته قاضی شهریاری با اعلام اینکه جلسه صلح و سازش برای تمامی محکومان قصاص برگزار می شود، گفت: امیدواریم در این پرونده نیز بتوان به صلح و سازش رسید. این جلسات برای همه محکومان برگزار می شود و تنها به این پرونده اختصاص ندارد. همه می دانند لذتی که در بخشش هست در قصاص نیست.

‎شهریاری در مورد فضا سازی رسانه ها نیز گفت: فضاسازی رسانه های معاند و خارجی تاثیری در کار ما ندارد و وظیفه مان را در مورد پرونده ها انجام می دهیم.

‎براساس اظهارات سرپرست دادسرای امور جنایی ویژه قتل جلسات صلح و سازش بعدی به زودی با حضور اولیای دم و خانواده ریحانه برگزار می شود.

‎ریحانه جباری در این پرونده متهم است در تیرماه سال ۸۶ فردی به نام مرتضی سربندی را در محل کارش در خیابان میرعماد تهران با ضربات چاقو به قتل رسانده است. ریحانه در جلسه دادگاه در مورد انگیزه قتل مدعی بود برای دفاع از حرمت خود و دفاع مشروع مرتکب قتل شده است: موضوعی که در هیچ مرحله یی از رسیدگی به پرونده ثابت نشد و همیشه به عنوان ادعایی واهی مطرح بود.

‎او در دادگاه گفت: من دختری خودبرتربین نیستم. یک دختر معمولی هستم که اجازه ندادم نسبت به من هتک حرمت شود. این اتفاق در مورد افراد خودبرتربین نمی افتد. من یک طراح هستم و مرا به بهانه طراحی به آن خانه بردند. اما موضوع چیز دیگری بود و قصد تعرض به من را داشتند که مقاومت کردم.

‎ریحانه که در ۱۹ سالگی مرتکب قتل شده بود پس از برگزاری جلسه دادگاه در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد که این حکم پس از تایید از سوی دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی ارسال شده و چندین بار با مهلت اولیای دم و برگزاری جلسات صلح و سازش به تاخیر افتاده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال