‎اسیدپاشی به زنان بدحجاب در اصفهان

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۱۷-IranSOS- در هفته‌های اخیر، حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی تنها در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند. به گزارش هرانا، یک منبع مطلع به رادیو فردا گفته که یکی از قربانیان، دختر ۲۱ ساله‌ای است که اسید هم صورت او را سوزانده و هم به علت وارد شدن به دهان، به اندام داخلی‌اش آسیب رسانده است.

به گفته این فرد، یک موتور با دو سرنشین در کنار خودروی حامل این دختر توقف کرده، سرنشین پشتی موتور با انگشت به شیشه ضربه زده و به بهانه پرسیدن آدرس، اسید را که در درون سرنگ بود به صورت دختر پاشیده است.
‎این منبع مطلع افزوده که جوان، زیبا و غیر چادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در هفته‌های اخیر در اصفهان قربانی اسیدپاشی شده‌اند.
‎خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هم از «اسیدپاشی به یک خانم جوان» در شامگاه چهارشنبه و گسترش این شایعه در سطح اصفهان که زنان دیگری نیز در هفته‌های اخیر قربانی اسیدپاشی شده‌اند، خبر داده است.
‎ایسنا در گزارش خود که پنجشنبه ۲۴ مهر منتشر شده، نوشت که چهارشنبه شب، «موتورسواران نا‌شناس»، بر روی یک خانم جوان که سوار خودروی سمند بود اسید پاشیدند.
‎شاهدان عینی به این خبرگزاری گفته‌اند که زن جوان به شدت از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی و به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.
‎علی شجاعی یکی از کسبه خیابان مهرداد گفته که این زن «حدودا ۲۷ ساله بود و حجاب معمولی داشت.»
‎وی به ایسنا گفته است که «این چندمین باری است که در هفته‌های اخیر در خصوص اسیدپاشی به زنان جوان در اصفهان شنیده است.»
‎حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان می‌گوید این دومین بار است که اخیرا اسید پاشی اتفاق می‌افتد و گفته که پلیس «در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است.»
‎با این حال، آقای حسین‌زاده از علل وقوع این حوادث ابراز بی‌اطلاعی کرده است.
‎فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان هم وقوع «دو مورد» اسیدپاشی بر روی زنان در روزهای اخیر را تایید کرده اما درباره دلایل احتمالی این حوادث گفته که «یکی از خانم‌ها که مورد اسید پاشی قرار گرفته متأهل است و احتمال دارد این حادثه مربوط به اختلافات شخصی باشد.»
‎ایسنا تایید کرده که اخیرا مطالبی با محتوای اسیدپاشی بر روی دختران و زنان در اصفهان به علت بی حجابی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است ولی مشخص نیست ربطی بین این مطالب و اسیدپاشی‌های اخیر وجود داشته باشد.
‎مسئولان شهر و استان اصفهان در سال‌های اخیر، سخنان تندی را علیه زنان به گفته آن‌ها «بدحجاب» بیان کرده‌اند.
‎از جمله یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان که گفته «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال