‎خالد حردانی ۱۴ سال محرومیت از مرخصی درمانی و درمان پزشکی

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۱۹-IranSOS- خالد حردانی زندانی سالن ۱۲ (سالن زندانیان سیاسی) زندان رجایی شهر کرج که از ۱۴ سال پیش بازداشت شده، باوجود مشکلات جسمی عدیده از مرخصی درمانی و رسیدگی‌های پزشکی محروم است. به گزارش هرانا، خالد حردانی زندانی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج (که به زندانیان سیاسی تعلق دارد) از ۱۴ سال پیش در زندان بسر می‌برد و از ناراحتی‌های جسمی زیادی همچون مشکلات مزمن معده و عفونت فک رنج می‌برد. با این‌وجود مسئولان زندان با مرخصی درمانی وی موافقت نمی‌کنند و وی از درمان مناسب پزشکی در داخل زندان نیز محروم است.

همچنین یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «چندی پیش همسر وی قصد مسافرت به خارج از کشور را داشت و برای این کار باید فرم اداره گذرنامه بعد از پاراف از طریق دادستانی بدست خالد می‌رسید. اما دادستانی از انتقال این فرم بداخل زندان جهت امضاء شدن توسط زندانی نیز ممانعت کرده است.»
‎وی در ادامه گفت: «خالد حردانی طی ۲۵ ماه گذشته از ملاقات با فرزندانش محروم بوده است و این محرومیت به دستور خدابخشی معاون دادستان تهران صورت گرفته.»
‎این منبع در بخش دیگری از سخنانش گفت: «مسئولان حتی سال ۸۶ که مادر خالد حردانی فوت کرد اجازه ندادن که در مراسم خاکسپاری حاضر باشد و خالد به همین دلیل به نشانه اعتراض تا ۹ مهرماه امسال لباس سیاه را از تن خود خارج نکرد.»
‎خالد حردانی در سال ۷۹ به اتهام اخلال در امنیت پرواز به اعدام محکوم گردید که این حکم پس از اعتراض وکلا و خانوده‌اش نسبت به روند محاکمه، لغو و به حبس ابد کاهش یافت. وی سپس به اتهامات واهی و ساختگی دستگاه‌های امنیتی به هفت سال زندان جداگانه و شش سال تبعید به شهرستان خاش محکوم شد و هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج می‌باشد.
‎در مدت زندان برای وی پرونده سازی‌های زیادی صورت گرفت و در آخرین مورد از آن خالد حردانی به اتهام توهین به رهبری به ۲ سال زندان محکوم شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال