‎مخالفت سهامداران «کاشی گیلانا» با پرداخت دو ماه حقوق کارگران

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۲۰-IranSOS- اولین جلسه بررسی وضعیت کارگران «کاشی گیلانا» در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برگزار شد. منابع خبری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا اعلام کردند: در سی و چهارمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کارخانه «کاشی گیلانا»، روز گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که با تصمیم شورای تامین شهرستان رودبار متولی رسیدگی به مشکلات این واحد تولیدی شده است جلسه‌ای را برای بررسی وضعیت کارخانه و کارگرانش برگزار کرد.

او با بیان اینکه این جلسه با حضور ۴ نفر از سهام داران کارخانه (از ۷ سهامدار) به همراه معاون سازمان صنعت گیلان برگزار شد، افزود: همچنین به دعوت سازمان صنعت دو نفر از کارگران کاشی گیلانا به همراه مدیر تولید و حسابدار کارخانه در این جلسه حضور پیدا کردند.
‎به گفته این منبع خبری، حاضرین در جلسه، راهکارهای مختلفی را پیرامون احیاء کارخانه، معوقات حقوقی و بیمه‌ای کارگران، اقلام تولیدی و تامین مواد اولیه تولید مورد ارزیابی قرار دادند و حاضرین تصمیم گرفتند کارخانه به ازای پرداخت ۲ ماه حقوق ۱۶۰ کارگر، مجددا راه اندازی شود که مورد توافق سهام داران قرار نگرفت.
‎بر اساس این گزارش، مجموع مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته کاشی گیلانا، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است اما با این وجود سهام داران حاضر در جلسه دیروز با پرداخت ۱۰ درصد از مطالبات کارگران موافقت نکردند.
‎ظاهرا مواضع سهامداران، راه اندازی کارخانه بدون پرداخت مطالبات کارگران بوده است.
‎بر اساس این گزارش سهام داران عقیده دارند با پولی که از فروش ضایعات کارخانه، فروش ۲۵ هزار متر کاشی انبار شده و تجهیزات ناکار آمد کارخانه بدست می‌آورند شاید بتوانند ضمن پرداخت یک ماه حقوق و بخشی از بیمه کارگران، مقداری مواد اولیه را برای تولید تهیه کنند.
‎منابع کارگری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا  از نارضایتی کارگران از جلسه مذکور خبر داده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال