‎اعتصاب غذای ۳ زندانی عقیدتی و سیاسی زندان رجایی شهر

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۲۴-IranSOS- در اعتراض به شرایط وخیم زندان، سه تن از زندانیان عقیدتی و سیاسی تبعیدی به زندان گوهر دشت کرج از روز شنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند. به گزارش هرانا به نقل از جرس، رسول عبداللهی، علیرضا سیدیان و شاهین ذوقی تبار هر سه بیمار هستند و نیازمند آرامش و رسیدگی‌های ویژه پزشکی هستند، مواردی که در بندهای عادی زندان رجایی شهر کمتر به چشم می‌خورد.

نگهداری زندانیان عقیدتی و سیاسی در بندهای عادی با دستورالعمل و اصل قانونی تفکیک جرایم مغایر است و دادستانی تهران در راستای فشار به زندانیان عقیدتی و سیاسی دست به اقدامات ایذایی و انتقام جویانه علیه زندانیان می‌زند.
‎در پی اعلام اعتصاب غذای‌تر این زندانیان سیاسی و عقیدتی که هر سه برای ادامه زندگی داروهای حیات بخش مصرف می‌کنند، مردانی رییس زندان رجایی شهر گفته: قبل از اعزام این ۳ تن به خدابخشی دادیار ناظر زندان اوین هشدار داده بود که برای زندانی بیشتر جا و امکانات ندار ولی به رغم این گزارش، خدابخشی با عناد و لجبازی اقدام به تبعید این زندانیان بیمار کرده است.
‎رسول عبداللهی مسیحی نوکیش، که برای سپری کردن سه سال حبس تعزیری به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ مسیحیت» به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود، ماه گذشته به زندان رجایی شهر تبعید شد.
‎عبداللهی، یکی از مسیحیان دستگیر شده در روزهای کریسمس سال ۸۹ (۲۰۱۰ میلادی) بود که همزمان با ده‌ها نوکیش مسیحی در سراسر ایران، در اقدامی هماهنگ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
‎عبداللهی اولین بار که زمستان ۸۹ دستگیر شد و شرایط سختی را در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ تجربه کرده بود، در فروردین ۱۳۹۰ به طور موقت از زندان آزاد شد.
رسیدگی به پرونده قضایی تشکیل شده برای وی مدت مدیدی به طول انجامید و نهایتاً از سوی دادگاه انقلاب اسلامی با حکم سه سال زندان روانه زندان اوین شد و کمتر از یک سال محکومیت سپری شده، به تبعید اعزام شد در حالیکه در حکم وی تبعید پیش بینی نشده بود.
‎علیرضا سیدیان از اعضای» کلیسای ایران» که به اتهام غسل تعمید در ترکیه و انتشار فیلم آن در اینترنت به ۶ سال زندان محکوم شده بود در این اقدام اعتراضی، مشارکت دارد.
‎علیرضا سیدیان، نیز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است ولی در حکم صادره علیه او نیز تبعید در نظر گرفته نشده است.
‎اتهام دیگر سیدیان برگزاری جلسات نیایش خانگی بود و قاضی همه این موارد را تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور قلمداد کرد.
‎سیدیان در سال ۱۳۸۹ بازداشت شد و دادگاه بدوی او را به ۶ سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور محکوم کرد.
‎شاهین ذوقی تبار سومین اعتصاب کننده علیه شرایط بد زندان، را دهم مهر ماه به یکی از بندهای زندانیان عادی زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
‎او از ۲۰اردیبهشت ۱۳۹۲ تا خرداد ۹۳ در بند الف سپاه محبوس بود و به اتهام هواداری از مجاهدین مورد بازجویی و شکنجه قرار داشت. وی سپس به بند زندانیان سیاسی زندان اوین منتقل و سرانجام به گوهردشت فرستاده شد.
‎سیاری امیدوار بودند با روی کار آمدن حسن روحانی در ایران، از میزان فشار بر اقلیتهای دینی و زندانیان عقیدتی کاسته شود. ولی کار‌شناسان و فعالان حقوق بشر، تاکنون تغییری در این روند را مشاهده نکرده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال