‎تجمع کارگران پیمانی فاز ۱۷ و ۱۸ عسلویه در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۳۱-IranSOS- جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در پروژه‌های در دست احداث منطقه پارس جنوبی عصر امروز (۷ آبان) در اعتراض به تعویق چهار ماه حقوق مقابل دفتر یکی از شرکت‌های پیمانکاری دست‌ اول این منطقه تجمع کردند. منابع کارگری ایلنا در منطقه پارس جنوبی گزارش داده‌اند، ساعت ۱۵ امروز حدود ۱۰۰ نفر از کارگرانی که به واسطه استخدام در شرکت‌های پیمانکاری دست سوم منطقه پارس جنوبی در احداث پروژه‌های مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی مشغول کار هستند در مقابل دفتر «شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی» (I. P. M. I) تجمع اعتراضی برپا کردند.

بنا به گفته کارگران، این اجتماع اعتراضی به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایایی است که از تیر ماه سال جاری تاکنون به تاخیر افتاده است و به همین دلیل تجمع کنندگان با اطلاع پیمانکاران بخشی از ساعت کار امروز را به برپایی این اقدام اعتراضی اختصاص دادند.
‎بر اساس این گزارش، معترضان امروز به نمایندگی از جمعیت حدودا ۲ هزار نفری کارگرانی تجمع کرده‌اند که حداقل در ۱۰ شرکت پیمانکاری به عنوان کارگر قراردادی مشغول فعالیت‌اند.
‎به گفته منابع کارگری، تاخیر چهار ماهه در پرداخت مطالبات مزدی این کارگران در حالی اتفاق افتاده است که در تمامی این مدت عملیات تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های در دست احداث توسط آن‌ها در گرمای ۶۰ درجه و هوای نامطلوب روزهای تابستان ادامه داشته است.
‎گفتنی است دستمزد ماهانه هر یک از کارگران طلبکار از شرکت I. P. M. I از ۸۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان متغییر است،

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال