‎تعویق ۲ ماه حقوق ۱۰۰ کارگر شهرداری فسا

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۱۱-۰۱-IranSOS- پرداخت حقوق ۱۰۰ کارگر خدماتی و فضای سبز شهرداری «فسا» در استان فارس دو ماه به تاخیر افتاده است. منابع کارگری ایلنا در فسا گزارش دادند، این کارگران که تحت مسئولیت دو شرکت پیمانکاری در نقاط مختلف شهر فسا به کارهای خدماتی و فضای سبز مشغول‌اند حقوق شهریور و مهرماه سال جاری را دریافت نکرده‌اند. این  دو شرکت پیمانکاری در مجموع حدود ۱۰۰ کارگر دارند که هر ماه حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

به گفته این کارگران، در حالی پیمانکاران شهرداری فسا به مشکلات کارگران زیر مجموعه خود بی‌تفاوت‌اند که تعداد زیادی از این کارگران با وجود بازگشایی مدارس توانایی خرید ملزومات تحصیلی فرزندان‌شان را ندارند.
‎شهردار یک ماه تعویق حقوق را تایید کرد
‎در این رابطه آقای «حقیقی» شهردار شهر فسا، ضمن تایید تعویق حقوق کارگران خدماتی وفضای سبز، معوقات حقوقی این تعداد کارگر را یک ماه اعلام کرد.
‎شهردار فسا با بیان اینکه مطالبات کارگران شهرداری فسا تقریبا به روز است، به ایلنا گفت: معمولا شرکتهای پیمانکاری بعد از عقد قرار داد، حقوق کارگران را با یک الی دو ماه تاخیر پرداخت می‌کنند با این وجود کارگران خدماتی فقط حقوق مهر ماه را نگرفته اند.
‎این ادعای شهردار فسا در حالی مطرح می‌شود که وی در گفتگو با یکی از رسانه‌های محلی این شهر مدعی شده بود که شرکتهای پیمانکاری زیر مجموعه شهرداری فسا به تعهدات خود در خصوص پرداخت حقوق کارگران عمل نمی‌کند و در این خصوص شهرداری چند تذکر به پیمانکاران داده است.
‎طبق گفتگوی شهردار فسا با پایگاه خبری فسایی، چنانچه شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد به این روند ادامه دهند مجدداً صلاحیت آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و شهرداری نسبت به جایگزین کردن شرکت‌های جدید اقدام خواهد کرد.
‎همچنین در این رابطه آقای امرالله‌پور مسئول روابط عمومی شهرداری فسا به این رسانه پاسخ داده است که طبق تعهدی که شرکتهای پیمانکاری ضمن قرارداد با شهرداری دارندآنان باید حداقل توان پرداخت دوماه از حقوق پرسنل خود را داشته باشند.
‎وی افزود: ولی متاسفانه این شرکت‌ها این بند از مقرات را رعایت نکرده و مدعی‌اند شهرداری صورت وضعیتهای انان را پرداخت نمی‌کنند درحالی است که شهرداری تا اول مرداد به تمامی تعهدادت مالی خود در قبال پیمانکاران پایبند بوده و آنان باید حداقل نسبت به پرداخت حقوق شهریور ماه پرسنل خود اقدام می‌کردند ولی این کار را انجام نداده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال