‎ابراز نگرانی بریتانیا درباره صدور حکم یک سال زندان برای غنچه قوامی

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۰۳-IranSOS- وزارت امور خارجه بریتانیا روز یکشنبه ۱۱ آبان ماه نسبت به گزارش‌های منتشر شده در خصوص صدور حکم زندان برای غنچه قوامی، شهروند ایرانی- بریتانیایی، ابراز نگرانی کرده است. به گزارش هرانا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌ وزارت امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما نگران گزارش‌ها در خصوص صدور حکم ۱۲ ماه زندان برای غنچه قوامی به اتهام تبلیغ علیه نظام هستیم.»

وزارت امور خارجه بریتانیا در ادامه همچنین نسبت به نحوه پیگرد، رعایت دادرسی عادلانه و چگونگی درمان و رفتار با غنچه قوامی در زندان ابراز نگرانی کرده است.
‎محمود علیزاده طباطبایی، وکیل غنچه قوامی، شهروند ۲۵ ساله ایرانی-بریتانیایی زندانی در اوین، روز شنبه گفته بود: رئیس دادگاه حکم صادر شده را به بنده نشان داد که طبق آن موکلم به یک سال حبس محکوم شده بود. اما این حکم هنوز به ما ابلاغ نشده است.
‎محاکمه غنچه قوامی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران روز ۲۲ مهر به صورت غیر علنی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.
‎غنچه قوامی که سی‌ام خرداد امسال برای تماشای مسابقات والیبال به ورزشگاه دوازده هزارنفری آزادی تهران رفته بود، به دلیل اعتراض به راه ندادن زنان به ورزشگاه از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد.
‎او چند روز بعد برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرد که دوباره بازداشت شد.
‎انتقاد عفو بین الملل
‎عفو بین الملل نیز از صدور حکم زندان برای غنچه قوامی انتقاد کرده و خواهان آزادی فوری وی شده است.
‎کیت آلن، یکی از مدیران عفو بین الملل در بریتانیا گفته است: این واقعا ناراحت کننده است که یک زن جوان زندانی شده چرا که به صورت مسالمت آمیز گفته است در ایران علیه زنان تبعیض می‌شود.
‎کیت آلن اضافه کرده است: غنچه قوامی زندانی اندیشه است و مقام‌های ایران می‌بایست ضمن لغو این حکم، وی را فورا ازاد کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال