‎مادر یک زندانی عقیدتی پس از اطلاع از اعدام فرزندش به کما رفت

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مادر یکی از زندانیان عقیدتی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)، پس از اطلاع از اعدام فرزند خود دچار حمله قلبی شده و به کما رفت. به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، مادر بهرام احمدی، زندانی سنی مذهبی که هفتم دی ماه سال گذشته در زندان قرل حصار کرج به همراه پنج تن دیگر به دار آویخته شده بود، پس از اطلاع از اعدام فرزند خود دچار حمله قلبی شده و به کما فرو رفت.


مادر این زندانی عقیدتی که برای ملاقات دیگر فرزند محکوم به اعدام خود به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کرده بود، هنگامی که توسط وی از اعدام برادرش در زندان قزل حصار کرج مطلع گردید به علت وارد آمدن شوک و فشار شدید روحی ناشی از شنیدن این خبر دچار حمله قلبی شده و پس از تاخیر زیاد در باز کردن درب های سالن ملاقات، نهایتاً به بیمارستانی در شهر کرج منتقل گردید و در حال حاضر در وضعیت کما به سر می برد.
‎بهرام احمدی، زندانی سیاسی اهل سنت می باشد که به هنگام دستگیری زیر هجده سال سن داشته است و پس از محاکمه و تائید حکم در دیوان عالی کشور سرانجام در هفت دی ماه سال گذشته در زندان قزل حصار کرج به دار آویخته شد و مادر وی، تا روز چهارشنبه که توسط دیگر فرزند خود پس از ماه ها پنهان نگه داشتن این خبر (به خاطر ملاحظه وضعیت روحی مادر شصت و چهار ساله خود) از این واقعه مطلع گردید، مسئولان قضایی هیچ اطلاعی در مورد اعدام بهرام احمدی به وی نداده بودند و حتی از تحویل پیکر این زندانی عقیدتی نیز طی ماه های گذشته خودداری ورزیده اند.
‎سال گذشته و پیش از اعدام این زندانی عقیدتی ویدئویی از این زندانی در شبکه اینترنت منتشر گردید که وی در این ویدئوی ده دقیقه ای به زبان کردی از چگونگی دستگیری و شرایط خود می پردازد و از اعدام قریب الوقوع خود خبر می دهد.
‎شهرام احمدی، برادر این زندانی عقیدتی نیز در حال حاضر به اتهام محاربه به اعدام محکوم گردیده است که در انتظار تائید این حکم در دیوان عالی کشور برای اجرا می باشد. وکیل این زندانی عقیدتی با بیان اینکه موکل اش اسلحه به دست نگرفته که حائز دریافت چنین حکم سنگینی باشد به این حکم اعتراض نموده است.
‎خاطر نشان می گردد که هم اکنون بیش از ۱۵۰ زندانی اهل سنت با احکام سنگینی از جمله بیست و شش حکم اعدام در زندان رجایی شهر به سر می برند که احکام شش تن دیگر از این زندانیان طی روزهای آتی به اجرا گذاشته خواهد شد.
‎به گفته یکی از زندانیان اهل سنت در زندان رجایی شهر، طی روزهای اخیر شش تن از فعالان مذهبی اهل سنت به نام های حامد احمدی، جمشید دهقان، جهانگیر دهقانی، کمال ملایی، صدیق محمدی و هادی حسینی که طی ماه های اخیر به مرگ محکوم شده اند برای اجرای حکم اعدام به زندان قزل حصار کرج منتقل گردیده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال