‎آرش محمدی به قرنطینه‌ی زندان تبریز منتقل شد

سه شنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – آرش محمدی فعال دانشجویی که روز ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۲ در تبریز بازداشت شده بود، صبح امروز، ۳ تیر ماه به بند قرنطینه‌ی زندان تبریز منتقل شد. نقی محمودی، وکیل دادگستری در گفتگو با هرانا گفت:

“آرش محمدی فعال دانش‌جویی دانش‌گاه پیام نور تبریز و عده‌ای دیگر از دانش‌جویان دانش‌گاه‌های تبریز، ساعت ۲۳:۳۰ روز ۲۵ خرداد در فلکه‌ی دانشگاه تبریز توسط عده‌ای از ماموران لباس شخصی بازداشت و به اطلاعات سپاه پاسداران تبریز منتقل شده بودند.” وی افزود: “این دانش‌جویان صبح روز ۲۶ خرداد ماه به دادسرای تبریز منتقل و اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور توسط هاشم‌زاده، بازپرس شعبه‌ی ۴ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به آن‌ها تفهیم شده است. تمامی دانش‌جویان از جمله امیر ناظری، فعال دانش‌جویی دانشگاه نبی‌اکرم تبریز به جز آرش محمدی به بند جوانان زندان مرکزی تبریز منتقل شده و فردای آن روز با قرار وثیقه‌ی ۱۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده اند ولی آرش محمدی با صدور قرار بازداشت به اداره‌ی اطلاعات سپاه عاشورای تبریز منتقل و تحت بازجویی هم‌راه با شکنجه‌ی جسمی سنگین قرار گرفته است.

‎وی در اعتراض به اتهامات واهی وارده و نیز برخوردهای خشونت آمیز نیروهای امنیتی، از روز ۲۷ خرداد ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
‎آقای محمودی در ادامه به گزارشگر هرانا گفت: “هم‌زمان و عصر روز ۲۶ خرداد ماه ۸ تن از نیروهای سپاه پاسداران با مراجعه به منزل پدری آرش محمدی و در حالی که مادر وی در خانه تنها بود به زور وارد خانه شده و در مقابل اعتراض مادر آرش به نحوه‌ی برخوردشان وی را به تجاوز تهدید کرده و اظهار داشته بودند که پسر دیگرش یعنی سیاوش را نیز بازداشت و جنازه‌ی فرزندانش را تحویلش خواهند داد. در تمام طول مدت بازرسی منزل که هم‌راه با تخریب وسایل خانه نیز بود دو مامور مراقب مادر آرش محمدی بوده‌اند. ماموران خود در صحبت‌های خود با اعضای خانواده‌ی آرش به شکنجه‌ی فیزیکی آرش اذعان کرده و گفته بودند تا اتهامات وارده را نپذیرد برخورد ما نیز تغییری نخواهد کرد.”
‎گفتنی است که طبق گزارش‌های دریافتی آرش محمدی به دلیل ضرب و جرح شدید و اعتصاب غذای ۸ روزه به لحاظ جسمی در وضعیت وخیمی قرار دارد.
‎آرش محمدی پیش‌تر نیز در ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۰ به همراه برادرش دستگیر و پس از ۶۶ روز بازداشت، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در روز ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم، بازداشت شد و در ۲۱ دی ماه ۱۳۹۱ به صورت مشروط از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال