‎معاون قوه قضاییه: هنوز حکمی برای غنچه قوامی صادر نشده

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۱۱-IranSOS- معاون اول قوه قضاییه گفت اتهام جدیدی در پرونده غنچه قوامی مطرح نیست. وی افزود: برای این پرونده هنوز حکمی صادر نشده و حتی ختم رسیدگی هم اعلام نشده است. وکیل قوامی پیش‌تر گفته بود او به یک سال زندان محکوم شده است. به گزارش هرانا به نقل از دویچه وله، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل غنچه قوامی چندی پیش از صدور حکم یک سال حبس برای موکلش خبرداده بود، اما غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه امروز (۱۹ آبان، ۱۰ نوامبر) گفت که حکم پرونده غنچه قوامی هنوز صادر نشده و حتی ختم رسیدگی هم اعلام نشده است.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل غنچه قوامی گفته بود که طبق قانون، هر دادگاهی پس از پایان رسیدگی به یک پرونده، باید رأی خود را «در اولین فرصت و حداکثر ظرف یک هفته» صادر کند.
‎او گفته بود که موکلش به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده، اما این حکم ابلاغ نشده است. آخرین جلسه دادگاه وی در هفته پایانی مهرماه برگزار شد.
‎به گفته اژه‌ای، در پرونده اخیر غنچه قوامی اتهام دیگری نیز وجود داشته که در مورد آن قرار منع تعقیب صادر شده، اما با اعتراض انجام گرفته بار دیگر پرونده به دادگاه رفته و دادگاه این اعتراض را پذیرفته و سرانجام پرونده به دادسرا بازگشته است.
‎محسنی اژه‌ای که هفتاد و دومین نشست خبری‌اش را در بیستمین نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌کرد، خطاب به خبرنگاران یادآور شد: «بار‌ها گفته‌ام توجه کنید ختم جلسه دادگاه با ختم رسیدگی تفاوت دارد. ممکن است جلسات دادگاه تمام شود، اما این به معنای ختم رسیدگی نیست. در این خصوص اتهام جدیدی مطرح نیست بنابراین همین دادگاه باید در مورد آن نظر بدهد و برای آن حکم صادر کند.»
‎لغو میزبانی ایران برای والیبال قهرمانی نوجوانان جهان
‎غنچه قوامی، شهروند ۲۵ ساله ایرانی- بریتانیایی، روز ۳۰ خرداد زمانی که برای تماشای مسابقات والیبال مردان به ورزشگاه آزادی رفته بود، بازداشت و بعد از ساعاتی آزاد شد. اما چند روز بعد که برای دریافت وسایل ضبط شده‌اش مراجعه کرد دوباره بازداشت شد و از آن زمان زندانی است.
‎فدراسیون بین المللی والیبال روز گذشته (۱۸ آبان، ۹ نوامبر) در اعتراض به عملکرد جمهوری اسلامی درخصوص بازداشت زنانی که قصد تماشای مسابقات والیبال را داشتند، میزبانی ایران در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۵ را لغو کرد.
‎فدراسیون بین‌المللی والیبال در نامه‌ای به فدراسیون والیبال ایران اعلام کرد، به خاطر ممنوعیت حضور زنان در مسابقات، ایران نمی‌تواند میزبان مسابقات والیبال باشد. این فدراسیون همزمان آرژانتین را به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد.
‎اختلاف ایران و آرژانتین
‎جمهوری اسلامی ایران در یک دادگاه آرژانتین به بمب‌گذاری در مرکز همیاری یهودیان بوئنس آیرس (آمیا) محکوم شده است. به‌همین دلیل مناسبات دو کشور طی دو دهه اخیر تیره مانده است.
‎سحرگاه روز ۱۸ جولای سال ۱۹۹۴ میلادی وانتی با ۲۷۵ کلیوگرم مواد منفجره ساختمان هفت طبقه خیابان پاستور بوئنس آیرس را، که مرکز یهودیان در آن قرار داشت با خاک یکسان کرد. در این عملیات تروریستی ۸۵ نفر کشته و ۱۵۰ نفر مجروح شدند. بیشتر قربانیان یهودی‌الاصل بودند.
‎جمهوری اسلامی ایران همواره دخالت در این عملیات را تکذیب کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال