‎کارگران بیمارستانی در خرم آباد ۷ تا ۱۴ ماه حقوق طلبکارند

‎چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۱۹-IranSOS- حدود ۴۰ کارگر بیمارستان ایران واقع در خرم آباد لرستان از ۷ تا ۱۴ ماه حقوق و معوقات حقوقی طلبکارند. یک منبع کارگری با اعلام این خبر به ایلنا گفت: برخی از پرسنل به اداره کار شکایت کرده‌اند و توانسته‌اند معوقاتشان را دریافت کنند اما برخی دیگر به دلایلی مانند اینکه ممکن است از کار بی‌کار شوند شکایتی طرح نکرده‌اند.

وی در ادامه به تغییرات مدیریتی صورت گرفته در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: هرچند با آمدن مدیریت جدید اوضاع دریافتی‌ها بهتر شده اما کماکان با تاخیر در دریافت حقوق‌ها مواجه‌ایم. ضمن اینکه معوقات قبلی به قوت خود باقی است.
‎این منبع کارگری ضمن اشاره به این که کارگران در بخش‌های مختلف بیمارستان مشغول به کارند گفت: بااینکه این کارگران در بخش‌های مختلف بیمارستان شاغل‌اند اما بیشتر آن‌ها کارگران بخش خدمات هستند.
‎وی در ادامه به بخش دیگری از مشکلات کارگران این بیمارستان اشاره کرد و گفت: علی رغم تلاش‌هایی که در چند سال گذشته داشتیم طرح طبقه بندی مشاغل را اجرایی کردیم اما به دلیل اینکه کارفرما همکاری نکرد این طرح غیابا طراحی شد و شرایط مربوط به سختی کار برای برخی پرسنل بیمارستان در نظر گرفته نشد.
‎وی گفت: مدت هاست که ما خواستار بازنگری این طرح هستیم اما به دلیل اینکه هزینه بر است کارفرما قبول نمی‌کند و مرتب این امر را به تاخیر می‌اندازد.
‎این کارگر بیمارستان در پایان گفت: وضعیت شهرستان‌ها به خصوص شهرستانهایی مانند لرستان که بیکاری در آن‌ها در مرز هشدار است به نحوی است که شرایط سوء استفاده از کارگران را برای کارفرما میسر می‌کند. یعنی چون کارگر نمی‌خواهد کارش را از دست بدهد، و امنیت شغلی ندارد کارفرما به خودش اجازه می‌دهد مقررات کار را نقض کند و گاهاٌ چند ماه حقوق یک کارگر خدماتی را به تعویق بیاندازد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال