‎دریاچه ارومیه آخرین نفس‌ها را می‌کشد

یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۰۷-IranSOS- به گفته این نماینده مجلس وضعیت دریاچه هر روز بد‌تر می‌شود، اما با این حال هنوز هیچ اقدام عملی درباره نجات دریاچه ارومیه انجام نشده است. او گفت «آب‌ها برای جاری شدن به سمت دریاچه ارومیه آزاد نشده‌اند و طرح انتقال آب حوزه‌ای هم هنوز انجام نشده است». قاضی‌پور در ادامه به انتقاد حضور دانشگاه صنعتی تهران در طرح نجات دریاچه ارومیه پرداخت و گفت: چرا برای نجات دریاچه ارومیه از دانشگاه صنعتی تهران کمک خواسته‌اند و کار‌شناسان این دانشگاه را آورده‌اند. این دانشگاه صنعتی است، چطور می‌توانند درباره مسائل مربوط به آب اظهار نظر کنند؟

نماینده ارومیه در ادامه تصریح کرد: افرادی از جاهای دیگه به منطقه آمده‌اند و اظهار نظر می‌کنند. آن‌ها مثل ما در داخل آتش نسوخته‌اند. یکی شنیده است که آتش می‌سوزاند. یکی دیده که آتش می‌سوزاند. اما تنها کسی که در آتش سوخته است می‌تواند درباره آتش اظهار نظر کند. ما در آتش سوخته‌ایم و می‌دانیم خشک شدن دریاچه ارومیه چه معنایی دارد. آقایان فقط جلسه می‌گذارند و حق جلسه و ماموریت می‌گیرند. این جریان درست نیست.
‎قاضی‌پور در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: فکر برخی تعطیی کشاورزی آذربایجان غربی است. دریاچه ارومیه سه حوزه دارد. کردستان، آذربایجان غرب یو آذربایجان شرقی. در این استان‌ها سد‌های زیادی احداث شده است و یکی از عواملی که آب به دریاچه نمی‌رسد همین سد‌ها هستند.
‎نماینده ارومیه در پایان صحبتش به انتقاد از سازمان حفاظت از محیط زیست پرداخت و گفت: ما بار‌ها با سازمان رایزنی کرده‌ایم، اما بی‌نتیجه بود. البته باید بگویم که در دوره مدیریت خانم ابتکار و آقای چیت چیان چنین وضعیتی برای دریاچه ارومیه به وجود آمد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال