‎خاتمه ۲ روز اعتراض کارگران پتروشیمی کارون با وعده افزایش مزد

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۱۰-IranSOS- در پی تاخیر وعده افزایش مزد کارگران پتروشیمی کارون، حدود ۲۰۰ نفر از کارگران این واحد پتروشیمی در دو روز گذشته (۱۷ و ۱۸ آذر) اجتماع صنفی برگزار کردند و امروز با وعده پرداخت افزایش مزد تا هفته آینده به این اعتراض خاتمه دادند. منابع خبری ایلنا در پتروشیمی کارون گزارش دادند به دنبال این اجتماع صنفی، کارفرما وعده داد که تا هفته آینده تکلیف افزایش دستمزد کارگران شاغل در این کارخانه را روشن خواهد کرد و در نتیجه کارگران معترض از صبح امروز به کار خود بازگشتند.

به گفته کارگران پتروشیمی کارون مدیریت این واحد پتروشیمی در مقام کارفرما وعده بازنگری دستمزدهای آن‌ها را در حضور رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و رئیس کارگاه داده است.
‎کارگران پتروشیمی کارون که پیش از این نیز بابت دریافت دستمزدی کمتر از دستمزدهای رایج در سایر کارگاه‌های مشابه منطقه ویژه پتروشیمی ماهدشت اعلام نارضایتی کرده بودند، می‌گویند به موجب توافقی که در تاریخ پنجم مهرماه میان کارگران و مدیران این مجتمع پتروشیمی در خصوص نحوه افزایش دستمزد‌ها به عمل آمد قرار بود که دستمزد‌ها از زمان پرداخت حقوق مهرماه به میزان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای هر کارگر افزایش یابد.
‎این منابع کارگری در تشریح دلیل این افزایش مزدی می‌گویند: پتروشیمی کارون تا حدود سه سال پیش که از مرحله پیش راه‌اندازی وارد مرحله راه‌اندازی شده بود به دلیل بازپرداخت وامهای بانکی، دستمزدی کمتر از دیگر واحدهای پتروشیمی را پرداخت می‌کرد اما اکنون که دوران بازپرداخت تعهدات بانکی تمام شده است باید دستمزد کارگران نیز تجدید نظر شود.
‎کارگران پتروشیمی کارون همچنین از دریافت پاداش بهره وری نیمه نخست سال ۹۳ خبر داده و می‌گویند در شرایطی که این پاداش طبق دستور وزیر نفت پرداخت شده است اما در مقابل کارفرما این ماه از پرداخت پاداش دیگری که به عنوان کارانه متداول است خودداری کرده است.
‎دستور افزایش دستمزد کارگران صادر شده است

در این رابطه «مهرداد لیاقت مهر» مسئول روابط عمومی این واحد پتروشیمی به ایلنا گفت که مدیریت پتروشیمی دستور بازبینی دستمزد کارگران را صادر کرده است.
‎به گفته این مقام آگاه، مطابق دستور صادر شده از سوی معاونت منابع انسانی پتروشیمی کارون با بررسی اطلاعاتی که در مورد نحوه محاسبه دستمزد کارگران سایر کارخانه‌های پتروشیمی منطقه ویژه ماهدشت جمع آوری شده است نسبت به بازبینی دستمزد‌ها اقدام خواهد شد.
‎وی در عین حال اضافه می‌کند: بطور قطع نمی‌توان گفت که مزد کارگران دقیقا از چه زمانی افزایش می‌یابد ولی واقعیت این است که اقدام برای بازبینی دستمزد کارگران پتروشیمی فجر عملیاتی شده است.

مسئول روابط عمومی پتروشیمی کارون در خصوص مطالبه دیگر کارگران مبنی بر پرداخت نشدن کارانه گفت: این مبلغ صرفا پاداشی خارج از مطالبات مزدی کارگران بود که از چند ماه پیش و برمبنای ۲۰ ساعت اضافه کاری هر کارگر محاسبه و جدا از حقوق ماهانه به آن‌ها پرداخت می‌شد.
‎وی ادامه داد: پرداخت این پاداش با دستور مدیریت مجتمع بود و از آنجا که در ماه جاری پاداش بهره وری نیمه نخست سال ۹۳ به کارگران پرداخت شد دلیلی برای پرداخت پاداش اضافی وجود نداشت.
‎به گفته لیاقت مهر اینکه برای ماه‌های آینده نیز چنین پاداشی به کارگران پتروشیمی کارورن پرداخت شود تنها به تشخیص مدیریت بستگی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال