‎مهدیه گلرو وسایلش را تحویل نگرفت: چیزی جز آزادی نمی‌خواهم

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۱-۰۲-IranSOS- مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل و عضو کانون شهروندی زنان، از تحویل گرفتن وسایل خانواده اش در زندان خودداری کرد. وی تاکنون بیش از ۶۵ روز را در بازداشت نیروهای امنیتی در زندان اوین به سر برده است. به گزارش هرانا به نقل از دانشجونیوز؛ گلرو که آبان سال جاری در اعتراض به اسید پاشی های رخ داده مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران شرکت کرده بود، دو روز پس از این تجمع هنگام خروج از منزل بازداشت شد.

این دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی که در بند ۲ الف سپاه پاسداران نگه داری می شد، آذر ماه جاری به بند دو نفره منتقل شد و به خانواده وی اجازه تحویل وسایل مورد نیاز را به مهدیه گلرو دادند اما وی از پذیرفتن آن امتناع کرد. مهدیه گلروتنها خواهان آزادی اش شده و گفته است که «هیچ چیزی جز آزادی» نمی خواهد.
‎دانشجو نیوز به نقل از یک منبع مطلع نوشت: مهدیه فعالیت های شفافی داشته و هیچ فعالیت غیر قانونی انجام نداده است. حضور مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به اسیدپاشی از آنجایی که سایر گروه ها از معلمان گرفته تا کارگران برای اعتراض مقابل مجلس حضور پیدا می کنند، جرم نیست. روزهای تشکیل صحن علنی مجلس معمولا گروه های مختلفی در اعتراض به مسائل مختلف حضور پیدا می کنند، از این رو حضور مقابل مجلس و اعتراض مقابل این نهاد قانونگذار کاری غیر طبیعی نیست.
‎این منبع در توضیح شرایط مهدیه گلرو گفت: همچنان در سلول دو نفره نگه داری می شود و قرار بازداشتش هم به مدت یک ماه تمدید شده است. اما گویا، به خانواده وی اجازه داده اند که او وسایل مورد نیازش را از خانواده تحویل بگیرد اما او امتناع کرده و گفته من هیچ چیزی جز آزادی نمی خواهم.
‎چندی پیش جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در مورد بازداشت گلرو مدعی شده بود که جرم او امنیتی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال