‎آتنا دایمی با وجود اتمام مراحل بازجویی همچنان در سلول انفرادی

یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۱-۰۴-IranSOS- آتنا دائمی فعال مدنی و حقوق کودک پس از گذشت حدود سه ماه و باوجود پایان مراحل بازجویی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. به گزارش هرانا، آتنا دایمی که صبح روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در منزل خود بازداشت و سپس به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل شد، باوجود پایان مراحل بازجویی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

یکی از نزدیکان وی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «در آخرین ملاقات خانواده‌اش با آتنا، وی عنوان کرده که به وی لیست خرید داده‌اند و از او خواسته اند وسایل مورد نیاز خود را اعلام کند تا خانواده‌اش برای او تهیه کنند، اما او نپذیرفته و خواستار آزادی‌اش شده است.»
‎وی در ادامه بیان داشت: «که سلول وی پر از حشره است و پوست او را گزیده‌اند و همچنین موهای وی نیز دچار این مشکل شده است. به علاوه آتنا به دلیل داشتن حساسیت به بعضی مواد غذایی نمی‌تواند آن‌ها را بخورد و این مساله را به دادیار خود عنوان کرده اما هیچ تغییری در غذای وی داده نشده و همچنان برای او غذاهای قبل را تهیه کرده‌اند و آتنا مجبور به گرسنه ماندن در سلولش شده است.»
‎این منبع مطلع در ادامه گفت: «پس از اعلام این مسایل به دادیار پرونده، ایشان دستور سم پاشی اتاق و اعزام پزشک را صادر نموده است. اما علی رغم دستورات دادیار پرونده، مسئولان زندان هیچگونه همکاری در خصوص مشکلات نداشته و هیچیک از دستورات را اجرایی نکرده‌اند.»
‎وی افزود: «بازپرس پرونده درخواست خانواده آتنا را مبنی بر سپردن وثیقه برای آزادی وی نپذیرفته و پرونده را به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال نموده است. همچنین قاضی پرونده نیز درخواست تمدید قرار بازداشت موقت را صادر نموده و با سپردن وثیقه موافقت نکرده است.»
‎علاوه بر این، قاضی پرونده حتا برگهٔ وکالت وکیل را نپذیرفته و آتنا دائمی را از حق بدیهی خود که همانا داشتن وکیل است محروم کرده‌اند و تاکنون هیچ اطلاعی از زمان تشکیل دادگاه برای وی اعلام نشده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال