‎دستگیری های گسترده فعالین حقوق زنان و روزنامه نگاران طی هفته گذشته

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۱-۲۱-IranSOS- طی یک هفته گذشته اطلاعات سپاه پاسداران طی بازداشت‌هایی زنجیره‌ای اقدام به دستگیری شش نفر از روزنامه نگاران، فعالین دانشجویی و فعالین حقوق زنان نموده است. این نهاد اطلاعاتی همچنین با تماس‌های تلفنی با سایر فعالین زنان اقدام به ارعاب و احضار آنان نموده، لذا احتمال می‌رود دامنه بازداشت‌های اخیر به مرور ابعاد گسترده تری خواهد یافت.

به گزارش هرانا، طی هفته گذشته تعدادی از فعالین دانشجویی و فعالین حقوق زنان توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند. اولین بازداشت مربوط به فرشته طوسی فعال دانشجویی دانشگاه علامه و روزنامه نگار و همسر وی سجاد درویش فعال سابق دانشجویی دانشگاه علامه بوده است که نزدیک به یک هفته پیش در منزل شخصی خود توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شدند و ماموران بدون حکم ورود به منزل وسایل شخصی ایشان را با خود بردند.
‎پس از آن پرستو بیرانوند روزنامه نگار و از فعالین حقوق زنان در منزل شخصی خود و بدون ارائه حکم بازداشت شد. در دنباله بازداشت‌های زنجیره‌ای اخیر، ساعت ۲۲ روز یکشنبه نیروهای اطلاعات سپاه با هجوم به منزل س‌ها مرتضایی اقدام به بازداشت وی نمودند. س‌ها مرتضایی از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دوشنبه شب از بازداشت آزاد شده و ظهر سه شنبه پس از مراجعه به دادگاه انقلاب بار دیگر بازداشت گردید.
‎نیروهای اطلاعات سپاه روز دوشنبه پس از هجوم به منزل زهرا خندان اقدام به بازداشت وی کردند. زهرا خندان از فعالین اسبق دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده که در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و روزنامه اعتماد سابقه فعالیت روزنامه نگاری داشته است.
‎گفتنی است که در دستگیری‌های مذکور، وسایل شخصی بازداشت شدگان نیز ضبط گردیده است. شنیده‌ها حاکی از این است که اطلاعات سپاه پاسداران طی تماس‌هایی با سایر فعالین حقوق زنان اقدام به ارعاب و احضار آن‌ها نموده است و احتمالا دامنه بازداشت‌های اخیر به مرور ابعاد گسترده تری خواهد یافت. بنا به گفته احضار شده گان عمده فشار بازجویان مربوط به تجمع‌های اعتراضی مربوط به اسید پاشی و ورود به ورزشگاه برای مسابقات والیبال بوده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال