‎حمایت زندانیان سیاسی رجایی شهر از اعتراض معلمان در ایران

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۱-۲۴-IranSOS- تعدادی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از اعتراضان صنفی اخیر معلمان در کشور اعلام کردند. به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در بخشی از این بیانیه که به امضای یازده تن از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت رسیده آمده است: «نهادهای رسمی حکومتی خط فقر را در تهران دو میلیون و هشتصد هزار تومان ذکر کرده و هر روز شاخص های اقتصادی در جهت خلاف منافع طبقات گوناگون اجتماعی در حال سقوط است و با ادامۀ این روند هولناک سال ۹۴ سال فلاکت اقتصادی همۀ حقوق بگیران و نیز بیش از یازده میلیون حاشیه نشین شهری و سایر طبقات فرودست اقتصادی و اجتماعی خواهد بود».

«طی روزهای گذشته، معملین در بسیاری از شهرهای ایران دست به اعتصابات و اعتراضات گسترده زدند. این اعتراضات در سطحی از گستردگی و تاثیر گذاری بود که در بخشهایی، دانش آموزان نیز به آنها پیوستند. این درحالی است که از چندی پیش، کارگران با اعتصاب و اعتراض دموکراتیک خواهان بهبود شرایط زندگی شده و اخیرا تشکلهای کارگری از اعتصابات گسترده خبر دادند.
 
‎چندی است پرستاران، بازنشستگان و بسیاری از صفوف زحمتکش و مزد بگیر با تجمعات گوناگون از وضعیت بسیار رقت بار خود و ستم مضاعف حاکمیت زبان به اعتراض گشوده اند. عدم امنیت شغلی، میزان پایین حقوق و دستمزد در مقایسه با رشد تورم و خط فقر، عدم رعایت کرامت و شایستگی های شغلی، عدم اجازه برای استفاده قانونی از حق اعتصاب، تجمع، داشتن تشکل و آزادی بیان از مواردی است که معترضین مورد تاکید قرار داده اند.
 
‎واقعیت این است که نهادهای رسمی حکومتی خط فقر را برای یک خانوار چهار نفره در تهران دو میلیون و هشتصد هزار تومان (۲.۸۰۰.۰۰۰) ذکر کرده و هر روز شاخص های اقتصادی در جهت خلاف منافع طبقات گوناگون اجتماعی در حال سقوط است و با ادامۀ این روند هولناک پیش بینی می شود سال ۹۴ سال فلاکت اقتصادی همۀ حقوق بگیران و نیز بیش از یازده میلیون حاشیه نشین شهری و سایر طبقات فرودست اقتصادی و اجتماعی باشد.
 
‎بحران سقوط شاخصها به آنجا کشیده شده که سهامداران بورس در اعتراض به وضعیت پیش آمده شیشه های ساختمان بورس را می شکنند و این وضعیتی است که حکومت بر مردم ایران تحمیل کرده که بدون تردید روز به روز فاجعه بارتر خواهد شد.
 
‎در چنین موقعیتی، کارگران، فرهنگیان، دانشجویان، پرستاران و کوشندگان سیاسی و حقوق بشری با ایجاد و تقویت تشکلهای صنفی و سیاسی همچون انجمن ها، اتحادیه ها، سندیکاها و کنفدراسیونها مبارزات دموکراتیک را تقویت و رهبری کرده و با گسترش تجمعات اعتراض آمیز و دموکراتیک و اعتصابات سراسری راه حل همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در حضور مردم در میدان مبارزه، پرهیز از انفعال و ایجاد اتحاد و امید در همۀ طبقات اجتماعی دانسته اند.
 
‎ورشکستگی اقتصادی حکومت موجب هر نوع فساد اجتماعی، اختلاس های کلان، دزدی، اعتیاد، ناامنی و سرکشی الیگارشی اقتصادی- سیاسی حاکم شده است و دود این وضعیت بسیار تاسف بار به چشم آحاد شهروندان بویژه فقرا، بیکاران، مزدبگیران و حقوق بگیران می رود. به همین دلیل بر هر ایرانی آگاه و مدافع حقوق بشر است تا در هر کجا و با هر مسئولیت اجتماعی به پشتیبانی از اعتصابات و اعتراضات دموکراتیک به مثابه راه حل ریشه ای همه مشکلات و معضلات تحمیلی و طبیعی برخیزد. ما زندانیان سیاسی و ظیفۀ خود میدانیم در این جنبش نافرمانی مدنی و ملی از خواسته های معترضین پیشتیبانی کنیم».
 
‎ اسامی زندانیان سیاسی به ترتیب حروف:
‎ ۱- فرید آزموده
‎ ۲- ایرج حاتمی
‎ ۳- خالد حردانی
‎ ۴- لطیف حسنی
‎ ۵- افشین حیرتیان
‎ ۶- شاهرخ زمانی
‎ ۷- حشمت الله طبرزدی
‎ ۸- علیرضا فراهانی
‎ ۹- پیروز منصوری
‎ ۱۰- اسدلله هادی
‎ ۱۱- میثاق یزدان نژاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال