‎چهارمین تجمع اعتراضی کارگران مس خاتون آباد در مقابل فرمانداری

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۱-۳۱-IranSOS- صبح امروز بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران قراردادی شرکت‌های تابعه مس خاتون آباد برای چهارمین روز پیاپی در مقابل فرمانداری شهر بابک تجمع کردند. این کارگران که امروز هم به همراه خانواده‌هایشان در مقابل فرمانداری شهر بابک تجمع کرده‌اند، به ایلنا گقتند در طی این چهار روزی که به همراه خانواده‌هایمان در مقابل فرمانداری چادر زده‌ایم، هیچ مقام مسولی به وضعیت ما رسیدگی نکرده است.

این کارگران که به برگزاری آزمون استخدامی توسط شرکت مس ایران برای جذب نیروی جدید معترضند، می‌گویند برگزاری آزمون استخدامی می‌تواند امنیت شغلی‌شان را با تهدید جدی مواجه کند.
‎کارگران می‌گویند ۴ – ۵ سال به امید اینکه ما را استخدام کنند در شرکت مانده‌ایم و کار کرده‌ایم حالا که شرایط بهتر شده می‌خواهند با برگزاری آزمون تعداد نیرو‌ها را کاهش دهند.
‎به گفته ی یکی از کارگران معترض، کارگران به شرط اینکه آزمون استخدامی در حد تعیین سطح باشد مشکلی ندارند اما ترسشان از این است که با این آزمون تعداد زیادی از نیروهایی که در این سال‌ها به امید استخدام در شرکت کار کرده‌اند حذف شوند.
‎در همین حال روز پنجشنبه معاون سیاسی فرمانداری شهربابک در گفتگویی با ایلنا، ضمن غیر قابل قبول خواندن تجمعات اعتراضی صورت گرفته از سوی کارگران شرکت‌های تابعه مس خاتون آباد به ایلنا گفته بود، نگرانی کارگران بی‌مورد است زیرا طبق صورتجلسه‌ای که به امضای هیئت مدیره مس رسیده قرار نیست کسی حذف و یا اخراج شوند. این سخنان در حالی است که معاون سیاسی فرماندار در بخش دیگری از صحبت‌هایش جذب نیروی متخصص را به نفع شرکت مس و کارگران دانست و گفت: طبیعتا این حق شرکت است که به اندازهٔ نیازش نیرو جذب کند و در همین راستا هم باید از نیروهای متخصص بهره بگیرد. وی همچنین به تعامل گسترده ی شرکت مس مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی در بین کارگران شرکت های تابعه آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین تعامل با این کارگران انجام شده زیرا شرکت مس به جای اینکه این آزمون را در سطح کشوری و یا حتی استانی برگزار کند، قرار است این آزمون را در بین نیروهای موجود برگزار کند. نکته ای که به زعم کارگران معترض حداقل کاری است که شرکت مس می توانست در مقابل وفاداری کارگران شرکت های تابعه خود انجام دهد.
‎یکی از کارگران ضمن بیان این مطلب، با متناقض خواندن اظهارات معاون سیاسی فرمانداری شهربابک گفت: اگر واقعا چنین صورتجلسه‌ای تنظیم شده چرا در حال حاضر هیچگونه قراردادی با کارگران بسته نمی‌شود تا حداقل امنیت شغلی برایشان تامین شود.
‎به گفتهٔ کارگران در ابتدا قرار بود این آزمون از بین ۲۸۵ نفر صورت بگیرد اما چند روز گذشته خبر داده‌اند این تعداد به ۳۳۶ نفر رسیده است یعنی تعداد نفرات برای آزمون افزایش یافته است که از نظر کارگران نوید دهنده ی چالش های بیشتری بر سر راه برگزاری آزمون استخدامی است.
‎وی ادامه داد: اگر قرارداد‌ها بسته شود آنوقت در هر ردهٔ شغلی که خواستند می‌توانند از این کارگران در مجموعهٔ مس استفاده کنند. به گفتهٔ وی خواسته واقعی کارگران این است که یا این تضمین امنیت شغلی به صورت مکتوب به کارگران داده شود و یا اینکه نسبت به انعقاد قرارداد قبل از برگزاری آزمون اقدامات لازم به عمل آید.
‎گفتنی است در یک ماه گذشته، این ششمین باری است که نزدیک به ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت‌های ذوب مس خاتون آباد به همراه خانواده هایشان در مقابل فرمانداری شهربابک تجمع کرده‌اند. کارگران خواستار تضمین امنیت شغلیشان در صورت برگزاری آزمون توسط شرکت مس ایران هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال