‎تجمع کارگران شیشه آبگینه در اعتراض به تعویق ۳ ماه حقوق

دوشنیه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۲-۰۹-IranSOS- شماری از کارگران کارخانه «شیشه آبگینه» قزوین که حقوق آبان، آذر و دی‌ماه را دریافت نکرده‌اند در پی تداوم بی‌توجهی‌ کارفرما به پرداخت مطالبات صنفیشان، صبح امروز در نمازخانه کارخانه تجمع کردند. منابع خبری ایلنا در کارخانه شیشه آبگینه گزارش داده‌اند، امروز دومین روز است که کارگران در ادامه اعتراضات صنفی خود طی ماهای گذشته و در واکنش به بی‌تفاوتی کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات مزدی‌شان در محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند.

کارگران گفتند؛ اعضای هیئت مدیره حدود دوماه پیش با انتصاب دو تن از مدیران کارخانه (قائم مقام مدیر عامل و مدیر اداری) تا حدودی مشکلات کارخانه را رفع کردند و این واحد فعالیت تولیدی خود را به مدت یک ماه از سر گرفت. اما از ۱۵ روز قبل مشکلات کارخانه وارد فاز جدیدی شده بطوری‌که کارفرما مجددا فعالیت کارخانه را متوقف کرده است.
‎به گفته کارگران، مشکل عمده‌ای که اخیرا کارفرما آن را مطرح می‌کند موضوع انتقال سند کارخانه از شرکت سرمایه گذاری غدیر به نام اوست. کارفرما می‌گوید تا زمانی که این شرکت سرمایه گذاری همه اسناد رسمی کارخانه را به نام وی انتقال ندهد تا مشخص شدن وضعیت، فعالیت کارخانه را متوقف می‌کند.
‎بنا بر این گزارش، کارگران کارخانه شیشه آبگینه خواستار دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین از سر گیری فعالیت کارخانه هستند، اما نه مسئولان و نه کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهد و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده اند.
‎به گفته آنان در شرایطی که همه مسئولان استانی و شهرستانی از مشکلات کارگران آبگینه با خبرند اما هنوز بی‌تفاوتی‌ کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها ادامه دارد.
‎همچنین منابع خبری ایلنا در شیشه آبگینه در خصوص بدهکاریهای این کارخانه به سازمانهای مختلف مدعی شدند، این کارخانه حدود ۳ میلیارد تومان به اداره گاز و  بیش از ۲ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال