عبدالکریم لاهیجی: اعدام مجرم نوجوان را متوقف کنید!

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۲-۱۸-IranSOS- پیام رسانه ای مشترک٬ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و سازمان های ایرانی عضو آن: جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI) کانون مدافعان حقوق بشر (DHRC) پاریس، ۱۷ فوریه ۲۰۱۵ (۲۸ بهمن ۱۳۹۳)
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و سازمان های ایرانی عضو آن، جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران و کانون مدافعان حقوق بشر، از دولتمردان ایران می خواهند اعدام سامان نسیم را متوقف کنند و فوری حکم اعدام او را که بر اساس حقوق بین المللی بشردوستانه غیرقانونی است، لغو کنند.

عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، گفت: «تداوم حبس و بدرفتاری با سامان نسیم غیر قابل قبول و نقض حقوق بین المللی است. حکم اعدام سامان باید فوری لغو شود و او از محاکمه عادلانه با رعایت موازین بین المللی برخوردار شود.»
سامان نسیم به خاطر اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) و شرکت در درگیری مسلحانه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) به اتهام های مبهم محاربه با خدا و فساد روی زمین محکوم شد. شعبه ای از دادگاه انقلاب اسلامی او را در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) به اعدام محکوم کرد ولی دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد، چون نسیم در آن زمان نوجوان بود. سپس در محاکمه دوباره در سال ۲۰۱۳، دادگاه او را به اعدام محکوم کرد و این بار دیوان عالی کشور هم این حکم را تایید کرد. ادامه را در متن پیوست یا در اینجا بخوانید: https://www.fidh.org/16993
متن انگلیسی: https://www.fidh.org/16991

——————————————-
League for the Defence of Human Rights in Iran (LDDHI) – FIDH member
‎جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر)ـ

‎فیس بوک  http://www.facebook.com/lddhi.fidh
E-mail: lddhi(at)fidh.org یا lddhi.fidh(at)gmail.com
Twitter: @fidh_fa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCLy2KJACyt0kXaOm53OXtEw
 
‎صفحه ایرانِ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر
‎صفحه فارسی فدراسیون
 
FIDH’s Iran page: http://www.fidh.org/en/asia/iran/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال