‎امر به معروف یقه‌گیری و ‎مچ گیری نیست، دست گیری است

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۲-۲۵-IranSOS- معاون وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز گفت: باید بگوییم امر به معروف و نهی از منکر یقه‌گیری و مچ گیری نیست، دست گیری است، حرف درشت زدن نیست بلکه حرف درست زدن است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز، جلسه کمیته تبلیغات و ارتباطات به میزبانی سازمان بنادر و کشتیرانی با هدف هم اندیشی و تبادل نظر در مورد اهداف اجرایی و سازماندهی و تشکیل کارگروه اجرایی برگزار شد.
 در این نشست هاشمیان معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز با بیان اینکه اجرای امر به معروف ضمانت جامعه سالم است، گفت: دو ماده از قانون امر به معروف و نهی از منکر منتظر تصویب مجلس است که امیدواریم به زودی تصویب شود.
 وی در ادامه افزود: همه می دانند غفلت از امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز بسیاری از مشکلات کشور است و مسئولان همگی دغدغه این مساله را دارند و تلاش می کنند تا به سرعت این فریضه جای خود را در اخلاق اجتماعی پیدا کند.
‎هاشمیان با بیان اینکه در نظام اداری کشور همه مدیران عالی از این امر استقبال می کنند که فریضتین به عنوان رفتار اداری در سازمان ها نهادینه شود، تصریح کرد: کارگروه هایی از آموزش و پرورش، بسیج، روحانیون، بانوان و ارتباطات و تبلیغات و… تاکنون تشکیل شده که در این بین کارگروه ارتباطات و تبلیغات بسیار با اهمیت است زیرا همه امور در دست آنها است.
  معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز با اشاره به سه رویکرد فرهنگسازی، الگوسازی و رفتارسازی که قرار است در سال جدید نهادینه شود، گفت: ستاد احیاء چند سالی است که در آستانه عید، کارت های تبریک با همت وزارتخانه ها و بانکها چاپ می کند و سازمان هلال احمر نیز آن را در بین مسافران نوروزی توزیع می کند.
وی خاطر نشان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را جذاب سازی کنیم و بگوییم امر به معروف و نهی از منکر یقه گیری نیست، یارگیری است و مچ گیری نیست، دستگیری است، حرف درشت زدن نیست، بلکه حرف درست زدن است.
 هاشمیان تصریح کرد: ما بنا داریم با جدیت و قاطعیت در سال ۹۴ امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کنیم و یکی از راهکارهای آن بستر سازی در ادارات است که از طریق مدیران عالی این کار صورت می گیرد چرا که پاکدستی، سلامت اداری، حاکمیت اخلاق و حاکمیت قانون جزو فاکتورهای اصلی دولت است و ما می‌خواهیم در این مسیر با اجرای امر به معروف و نهی از منکر از یاوران دولت و نظام باشیم.

‎همچنین در این نشست اعضای کارگروه در خصوص وظایفشان که شامل تبلیغات محیطی، تبلیغات در فضای مجازی، تولید نرم افزارهای مختلف، نشریه درون سازمانی، مسابقات فرهنگی و تبلیغاتی  و نیز رسانه ملی و روابط عمومی ها بود به بحث و تبادل نظر  پرداختند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال