‎“با هم در حمایت از برابری” به پیشواز هشتم مارچ و سالروز ۳۵ سالگی تصویب سیدا

یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۳-۰۸-IranSOS- انتشارات آرمان شهر در آستانه هشتم مارچ روز جهانی زنان و سالگرد ۳۵ سالگی سیدا جزوه” با هم در حمایت از برابری“را به دو زبان فارسی و پشتو منتشر کرده است و آن را تقدیم به بخشی از رنج دیده ترین زنان جهان یعنی زنان این منطقه می کند. ین جزوه حاوی متن کنوانسیون بین المللی همه اشکال تبعیض علیه زنان (CEDAW) است و در کنار آن مواد این کنوانسیون به صورت نقاشی هایی همراه با محاوره زنان و مردان به تصویر کشیده شده است.

وضعیت اسف بار زنان در کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و ایران همواره انگیزه ای بوده برای نهادی مانند آرمان شهر تا قلم و قدم اش را در راستای کمک به زدودن انواع خشونت و تبعیض علیه زنان قرار دهد.
قسمت مهمی از بیش از صد و پنجاه هزار جلد کتابی که در طول سال های گذشته از سوی این انتشارات منتشر شده است مربوط به مسأله زنان است در این بین عناوین کتاب های مهمی مانند جنس دوم، جنسیت و ملت، اتاقی از آن خود، جنبش های اجتماعی زنان، فرهنگ نقد فمینیستی، فرودستی جنسیت در علوم اجتماعی، مباحث نظری فمینیسم و عدالت برای زنان در جنگ و صلح به چشم می خورد که همه این کتاب ها یا به تازه گی به زبان فارسی تألیف یافته اند و یا برای اولین بار است که در افغانستان  منتشر می شوند.
شناسنامه:
با هم در حمایت از برابری
من هم همین طور!
کنوانسیون بین‏المللی رفع همه‏ اشکال تبعیض علیه زنان
برگردان: خلیل رستم‌خانی


طرح‏ ها و طراحی: ایرن بیگ
با تشکر از سرژ بلوک


تهیه کننده و ناشر نسخه اصلی: فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر (FIDH)
www.fidh.org


ناشر: انتشارات آرمان شهر
چاپ اول: زمستان ۱۳۹۳
شماره گان: ۳۰۰۰

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال