‎رئیس فیفا: درهای ورزشگاه‌ها را به روی زنان باز کنید

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۳-۰۷-IranSOS- سپ بلا‌تر با اشاره به حضور سال گذشته خود در ایران، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های فوتبال را خواستار شد. ایران در کنار امارات متحده عربی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ نامزد شدند ولی خبرگزاری رویترز اعلام کرد به دلیل اینکه زنان در ایران حق رفتن به ورزشگاه‌ها و دیدن بازی‌های فوتبال را ندارند شانس این کشور برای میزبانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی در رده ملی در قاره آسیا کاهش پیدا می‌کند.

سپ بلا‌تر در گفت‌وگویی با هفته نامه فیفا گفت: «وقتی نوامبر ۲۰۱۳ به ایران رفتم علاقه شدید مردم به فوتبال تنها چیزی نبود که به آن برخوردم. چیز دیگری که دیدم قانونی بود که حضور زنان در ورزشگاه‌ها را ممنوع می‌کرد.»
‎رئیس فدراسیون جهانی فوتبال می‌گوید که از حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران خواسته است که به زودی این وضعیت را تغییر دهد، با این حال از آن زمان تاکنون اتفاقی نیفتاده است.
‎بلا‌تر ادامه داد: «در جلسه با حسن روحانی رئیس جمهور ایران این موضوع را مطرح کردم و برداشتم این بود که ایشان به زودی این مشکل را برطرف می‌کند ولی تاکنون این وضعیت تغییر نکرده است.»
‎بلا‌تر با تاکید بر اینکه باید به زنان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها داده شود گفت: «حضور در اغلب مسابقات ورزشی مردان برای تماشاگران زنان ممنوع است، هرچند در مواردی زنان خارجی اجازه پیدا می‌کنند که به ورزشگاه بروند.»
‎این سخنان در آستانه روز بین المللی زن که مصادف با شنبه است به میان آمده و قرار است نشستی با همین موضوع نیز به زودی برگزار شود.
‎سپ بلا‌تر علاوه بر طرح مساله حضور زنان در ورزشگاه‌ها از کنفدراسیون فوتبال قاره‌های مختلف به خاطر اینکه هیچ زنی را برای عضویت در کمیته اجرایی فیفا انتخاب نکرده‌اند، انتقاد کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال