‎بازرسی و ضبط وسایل منزل شهروندان بهایی در شیراز

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۳-۰۹-IranSOS- طی هفته‌های گذشته منازل چندین تن از شهروندان بهایی در شیراز مورد بازرسی قرار گرفت و وسایل ایشان از جمله کامپیو‌تر، مبایل و کتابهای مذهبی آنها ضبط شد. به گزارش هرانا، در چندین هفته اخیر منازل بهاییان در شیراز به طور مرتب و مستمر مورد هجوم و تفتیش ماموران اطلاعات قرار گرفته که بعد از تفتیش کامل کلیه کتاب‌ها، جزوات، عکس‌های مربوط به مسایل اعتقادی آن‌ها به اضافه کامپیو‌تر، لپتاپ، گوشی‌های موبایل همگی جمع آوری و ضبط گردیده و از خودشان هم خواسته شده دردسترس باشند تا در صورت نیاز به اداره اطلاعات احضار شده مورد بازجویی قرار گیرند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «در یک ماه گذشته منزل بیش از ۲۰ بهایی اینگونه مورد تفتیش قرار گرفته است.»
‎از جمله در تاریخ ۱۰ اسفند ماه جاری  منزل آقای روحانی یکی از شهروندان بهایی ساکن شیراز را با  حکمی  که به نام دو پسر ایشان پیمان و کیوان روحانی بوده مورد تفتیش قرار دادند و بعد از ضبط کلیه وسایل از جمله لپتاب و کامپیو‌تر‌ها  که وسیله کار و امرار معاش آنها بوده  از ایشان خواسته‌اند تا در صورت لزوم خود را معرفی نمایند.
‎همچنین  صبح  روز ۱۶ اسفند ماه به منزل معین روحانی هجوم برده وطبق حکمی که به نام معین و همسرش رویا حاتمی بوده وسایل را ضبط کرده و خواستند که در صورت احضار خود را سریعا معرفی نمایند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال