‎قشقاوی: طرح تسهیلات ورود ایرانیان به داخل کشور تصویب شد

‎یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۳-۱۷-IranSOS-اخبار منتشره حکایت از آن دارد که رژیم ایران نسبت به  کمیپین درخواست از کشورهای پناهنده پذیر برای لغو پناهندگی افرادی که به ایران در تردد هستند واکنش  سریع ‎نشان داده‫.‬ ‎در همین رابطه معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه رژیم ایران گفت: طرحی تحت عنوان تسهیلات ورود ایرانیان به داخل کشور که از دستورات رئیس جمهور بود تصویب شد. به گزارش فارس، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) در نشستی خبری در وزارت امور خارجه گفت : طرحی تحت عنوان تسهیلات ورود ایرانیان به داخل کشور که از دستورات اکید رئیس جمهور کشورمان بود تصویب شد که ماحصل جلسات نهادها و ارگان‌های ذیربط با مشارکت وزارت خارجه بود.

وی شاه‌بیت این طرح را تسهیل ورود هموطنان ایرانی به داخل کشور خواند و افزود: همه هموطنان می‌توانند با مراجعه به سفارت‌ها و سرکنسولگری‌های ایران در خارج از کشور درخواست دریافت گذرنامه و یا برگه جایگزین آن را داشته باشند و ما به همه نمایندگی‌ها اعلام کردیم بدون توجه به اسناد اقامتی ایرانیان خارج از کشور و بدون توجه به کیفیت اقامتی آنها به محض اینکه سندی ارائه دهند که ایرانی هستند، گذرنامه یا برگه‌های مطابق آن را ارائه دهند.
‎معاون کنسولی وزارت خارجه ادامه داد: همه نمایندگی‌های ما موظفند ورود سهلی برای ایرانی‌ها داشته و هیچ نیازی به بررسی وضعیت آنها در خارج از کشور نیست. ایرانیان می‌توانند به راحتی وارد کشور شوند و هیچگونه پرس و جویی درباره اسناد اقامتی آنها در خارج از کشور از سوی ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) و ارگان‌های دیگر صورت نخواهد گرفت.
‎قشقاوی ویزای خانواده را از دیگر تسهیلات ارائه شده خواند و اظهار داشت: این جزو تسهیلات ویژه‌ای است که برای زنان ایرانی با همسران و فرزندان خارجی در نظر گرفته شده است که با قیمت نازل ویزای خانوادگی برای آنها صادر می‌شود تا مشکلی در تردد به ایران نداشته باشند.
‎وی در خصوص ترس برخی ایرانیان برای ورود به کشورمان گفت:صرف حضور در خارج از کشور هیچ عمل مجرمانه‌ای نیست. جرم نیز جغرافیا نمی‌شناسد و اگر عمل مجرمانه‌ای انجام و پرونده تشکیل شده باشد با آنها مانند ایرانیان داخل کشور برخورد می‌شود، اما کسانی که جرمی نداشته و هم اکنون در خارج از کشور زندگی می‌کنند ترسشان بی‌مورد است، زیرا هیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید.
‎قشقاوی روی سخن خود را با کسانی خواند که در ایهام به سر می‌برند و یادآور شد: آنها به خاطر تبلیغات اپوزیسیون خارج از کشور نسبت به ورود به ایران ترس کاذبی پیدا کرده‌اند و حتی آنهایی که پیش از انقلاب رفته‌اند نباید نگران باشند.
‎وی ادامه داد: با این طرح دیگر مدرکی از ایرانیان ضبط نمی‌شود پس هیچ جای نگرانی نیست و جاده برای ورود هموطنان‌ تبدیل به اتوبان شده است.
‎معاون وزیر خارجه یادآور شد: آن بخش از هموطنانمان که فعال اپوزیسیون خارج از کشور هستند، حداکثر ۳ درصد از جمعیت ۵ میلیونی مهاجران را تشکیل و ۹۷ درصد از ایرانیان نه عمل مجرمانه‌ داشته و نه اپوزیسیون برانداز هستند. بلکه ممکن است انتقاداتی داشته باشند، اما هیچ مشکلی برای ورود ندارند و به راحتی می‌توانند برای عید به کشور بیایند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال