‎اخراج دبیر خبرگزاری میزان پس از انتشار نام سید محمد خاتمی

یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۰۵-IranSOS- خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه بعد از انتشار پیام تسلیت پورمحمدی وزیر دادگستری به محمد خاتمی رییس جمهوری اسبق رژیم ایران برای درگذشت مادرش ضمن حذف این مطلب، دبیر گروه قضایی این خبرگزاری را هم اخراج کرد. به گزارش کلمه به نقل از خبرنگاران ایران؛ این مطلب در حساب توییتر سایت مشرق نیوز از سایت‌های اصولگرا با اسکرین شاتی از صفحه‌ای که در خبرگزاری میزان آمده بود، اعلام شد.

این حساب توییتری همچنین در توییت دیگری اعلام کرد: خبرگزاری میزان در مدت کمتر از شش ماه از آغاز فعالیت، بعد از اسماعیلی، کسایی‌زاده و صمدی، چهارمین دبیر قضایی خود را هم اخراج کرد.
‎غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی ایران، روز ۲۷ بهمن در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر جرم بودن انتشار تصویر و مطلب رییس دولت‌های هفتم و هشتم، گفته بود: «شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضاییه در مورد افرادی تصمیم گرفته و آن‌ها را به عنوان سران فتنه محسوب کرده‌اند که دستگاه قضا می‌تواند در این راستا دستور دهد که مثلا رسانه‌ها حق انتشار تصویر و مطالبی از آن شخص را ندارند که در غیر این صورت برخورد می‌شود».
‎در پی درگذشت خواهر محمد خاتمی و صادق طباطبایی، سخنگوی دولت مهدی بازرگان و برادر همسر احمد خمینی فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، وب‌سایت‌های «جماران» و «بهار نیوز»، با انتشار تصاویر محمد خاتمی، خبرهای مربوط به حضور او در مراسم خاکسپاری این دو تن را پوشش دادند که همین امر موجب فیل‌تر شدن آن‌ها شد.
‎از سوی دیگر امروز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران در خبری که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده است، موضوع ممنوعیت انتشار اخبار و تصاویر محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران، را جزء «اتفاقات لحظه‌ای و گذرا» دانسته و گفت که «این مسئله انشاءالله به زودی حل خواهد شد».

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال